~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Friday, June 15, 2012

..six sense..




Salam 1 Malaysia.. 

Apa itu sixth sense? ramai yang mengatakan manusia mempunyai deria rasa sebnyk 5 jenis dan yang ke 6 adalah hati.. ada juga yang mengatakan otak juga adalah deria rasa.. dan semuanya memerlukan satu sama lain untuk berfungsi dengan baek.. berapa ramaikah manusia yang mempunyai deria ke 6? memang diakui tak ramai yang memiliki deria ke 6.. dan ada juga yang menganggapnya buruk.. dan masing2 tak mengharap untuk memilikinya.. ermmmmm 

kebiasaannya, mereka2 yang mempunya six sense ini akan menjadi resah gelisah.. ini kerana apa yang berlaku adalah bayangan buruk dan bukan yang baek.. rata2 pemilik six sense mempunyai cara yang tersendiri untuk mengurangkan resah yang dimiliki.. ada yang lebih berdiam diri dan ada juga yang lebih gemar bercerita pd orang laen dgn harapan utk mengurangkan resah yang ada.. persoalannya sekarang, adakah manusia yang percaya bulat2 cerita yang disebarkan? segilintir ada yang percaya serta membantu dan tidak kurang juga ada yang mencengkam hebat atas penceritaan tersebot..

ini juga pernah terjadi pada aku.. dan aku yakin ada juga yang pernah rasainya.. dan paling yang menakotkan adalah .. (biar ayat tergantong disitu.. aku selesa..) hurmmm aku terpikir dan mencari jawapan.. apakah yang Tuhan cube tunjukkan atas semua yang pernah dirasai oleh setiap umatnya? persoalan ini bermain diminda aku.. kadang2 aku lelah.. kadang2 aku resah, gundah.. walaupun aku terpaksa hadap berseorangan, akan ku cuba untuk teruskan kehidupan aku.. aku nak hidup !!


tenang ati aku tgk pix kucen tomei nih.. ase nak pelok2 jew.. nak geget2 pun ada.. hehe hurmmm aku cube hilangkan resah yg ada n memikir cara yg paling perfect utk laluinya.. telah aku katakan, andai n3 aku lebih kpd santai, emosi aku santai.. sile paham.. tengs! 

apa aku rasa? my heart was thump like someone were beating with lumberjacks.. xnak tulis panjang.. okbai! arios! 

No comments: