~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Thursday, June 21, 2012

..rapuh..


"Termenung lagi mencari diri..
Diri yg lalai dengan ilahi..
Rapuh langkahku menyusuri..
Harap ia berakhir penuh erti.."

Hurmmmm skrg layan nasyid lak stlh  penat tahan debaran didada yg x diundang.. Mungkin aku terlalu pnt tedo.. Pk +ve.. Hurmmm ni lgu aku amek dr ost tntg dia.. Cte tu femes dlu.. Aku slh sorang pengikutnya.. Nanges?? Haruslah bile tiap kali gorgeous nora danish tu nanges.. Haha

Mencari cinta dibawah keredhaan ilahi.. Tapi xpernah jumpa lagi.. Ramai yg annoying dr yg berbudi.. Hurmmm bila kah akan smpai waktu itu??huhu selalu crita2 mcm ni aku suke cte pd bff aku si ika pelik tu.. Dia lg wat keja berani mati.. Haha dia jugalah bahu aku slama aku knl dgn dia.. Hurmmm i miss u ika syg..

Igt pesanan dia pd aku.. "sekiranya kau menangis..menangis lh sepuasnya intan.. Menangis sepuasnya pd Allah.. Allah mmg sentiasa mahukan umatnya menangis teresak2 bila mngadu padaNya.. Jgn menangis pd org laen.. Mengadulah pdNya.. Menangis pdNya.. Lambt laun Dia pasti akn berikan apa yg kau minta.. Bezanya lmbt atau cepat.. Tuhan sentiasa menguji kita..dan Dia thu tahap kemampuan kita.. Kalau kita tak mampu Dia xkan beri.. Igt intan.. Igt.. Tuhan tu maha penyayang lg maha mengasihani.."

Terdiam aku bila ika pujuk hti aku.. Hurmmm aku tak sekuat spt yg disangkakan.. Tp aku cuba.. Cuba utk perbaiki diri.. Sbln lbih aku alami high depression.. Menangis tak kira waktu dan tmpat.. Meratapi segala pemberian yg diberi malah kadang2 aku mngkufurinya.. Aku hanya manusia.. Yg sering melakukan silap.. Kini aku semakin pulih.. Walaupun xsepenuhnya tapi aku akan cuba sedaya upaya aku.. Demi diri aku.. Walau aku masih dpt rasa getaran itu, aku akn cuba kurangkan.. Kwn2 bnyk mbantu aku utk terus tersenyum.. Thanks..

Tinggal lagi bape minggu lg aku bole tahu adakah aku akn pulih or x.. Atau ia akan berterusan?? Andai hilang aku bersyukur dgn segala pemberian yg dihadiahkn utk aku.. Andai berterusan, aku harap yg perkara yg baek2 saja yg berlaku.. Aku xmampu utk mbenci krn aku bkn lahir dr golongan yg pembenci.. Aku lahir dr golongan yg penyayang & hnya akn mnyayangi bkn mbenci..

Hati.. Sabarlah.. Andai berterusan, aku sentiasa disisi.. Jgn pernah lagi runtuh kerana dugaan.. Dugaan itu akan mematangkan kita.. Sabarlah.. Pasti ada penawarnya.. Pasti ada jalannya.. Pasti jua ada hikmahnya.. Pasti!!

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: