~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Tuesday, June 19, 2012

..The Beneficent..

Ermmmmm.. Moh kite hayati "the beneficent" surah nih.. No wonder lah mule2 baca rasa sayu jewp.. Banyak maksod yang telah disampaikan tetapi lumrah manusia melupai nikmat yang telah diberikan.. Sentiasa dlm kekufuran..

Ritu lepas baca terus contact my trusted dictinary, incek fauzi zamri a.k.a papa.. Dia bukan bf aku.. Ni nama gelaran jewp.. Dia papa, aku mama.. Aku ada 3 org anak, sulong nama zara, kedua gopi n lastly pie!! Wpun penah curang shingga sesat sorang,papa still wif me.. Hahaha mengarot.. Trasa hina dina nya dri.. Minta dijaohkn.. N 1 more thing, aku xsuka panggil org yg aku syg as PAPA.. Aku geli.. Hahaha rasa mcm... Biar terhenti kt situ.. Haha

Okay.. Back to da topic.. Setelah papa bg pnjelasn yg agak pnjng pd aku yg pending ni,aku mule phm sket.. Jwpn sng papa,sile rujuk tfsir.. Ada btl katanya sbb surah ni menceritakan kekuasaan yg maha Esa, pembalasan n mcm2 lagi la.. Aku ni cuma manusia biasa, yg sering melakukan kesilapan n perlukan bimbingan.. Inikan pula ustaz yg lebih beriman dr aku.. Bacaan dia sangat meruntun jiwa.. Cuba menghayati.. Nyatanya penghayatan bacaannya adalah sangat tinggi.. Aku sendiri terdiam n sebak bile ustaz ni menangis bila baca surah ni..

Begitu hayatinya dia disetiap baris yg dituturkan.. Sedangkan aku?? Ya allah.. Jaoh lagi perjalananku.. Bantu aku utk trs kekal dilandasanmMu.. Jgn pernah keluar n songsang..!! Jika ditanya mampukah aku lakukn bseorgan?? Nyatanya Tidak.. Aku mencari insan yang sudi membimbing,dia mengimamkn aku disetiap waktu yg ditetapkan, aku plak mengaminkan setiap doanya.. Saling melengkapi.. Harap2 dpt ketemu sgla yg dihajati.. Andai tiada spt yg aku mahukan, cukuplah bekalan didadanya penuh utk aku kongsi bersama.. Mudah2an..

Ermmm bnyk yg perlu dipelajari n selamat beramal.. Badan xbape nk kuat ketika ini.. Maw kekuatan spy aku bdiri tanpa ragu.. Arios!!

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: