~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Monday, June 18, 2012

..senyum..

Salam 1 Malaysia..

Tahukah anda, kita memerlukan 60 urat untuk menggerakkan otot muka ketika masam dan marah.. Tetapi bila kita senyum, kita hanya memerlukan sedikit urat utk menggerakkan otot.. Haaa..kerja yg mudah untuk buat muke seseorang nampak tua kerana kurang senyum.. So, ape lagi.. Moh senyum!! Sure nak nmpk muke awet muda n cantekkan.. Amalkan petua ni, confirm org akn slh teka umur anda.. Hehe

Dan.. Itu berlaku pd aku.. Hehe rasa nk gelak2 je bile gtaw umur sbenar.. Hahaha tapi tataw la ikhlas ke x.. Hehe xsusah pun nk senyum.. Dlu aku pun seorg yg payah utk senyum pd org yg aku xkenal.. Then aku praktikkan.. Mcm mane carenya?? Senyumlah dpn cermin.. Senyum pd dri sendiri dlu bru leh senyum pd org laen.. Bagi yg susah senyum, kite akn dpt rasa otot muka akan betgetar ketika kita tahan senyum.. Bile dah slalu buat, kita akan rasa mudah nk snyum.. Kita juga boleh reka mcm mane bntk snyuman yg kite mahukan..

Bunyi mcm aneh.. Tapi cube kite praktikkan.. Confirm kwn2 akn slah teka umur.. Sambil2 tu solat jgn lupe..air sembahyang yg kite amek tu turut mmbantu mencantekkan wajah kita.. Haaaa cube jgn xcube..

Teringat kesah dulu2.. Kwn aku dah tunggu nk g kelas sama2.. Aku yg lmbt sbb kdg2 naek train n kdg2 bus yg lmbt.. Kwn dah sedia menanti, akur jaoh dah senyum.. Knp?? Aku pub tataw knp aku snyum dr jaoh and aku akn senyum smpailah aku jumpe n slm dia.. Haha kelakar bkn?? Org yg ada disekitar kejadian pun pelik sbb tgk aku berkeadaan sbegitu.. Hahaha

Keadaan berterusan smpai la skrg.. Hehehe aku suke senyum.. Senyum dpt pahala.. Jadi, manfaatkanlah ape yg telah diberikan olehNya.. Hehe oklah..maw rehat.. Arios!!

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: