~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Wednesday, January 5, 2011

.aktiviti malam td..


waa.. hari2 tedo lambat maw rabak mata aku nih.. pagi2 je kadang2 terlajak.. dan sure lemau.. haha hari nih 1 malam dok dlm bilik.. kuar pun just g toilet je.. dok menghadap kerja2 anak buah aku.. aku dah macam emak derang dah.. siap tanya ada kerja sekolah ke tak.. yang penting aku yang over dari parent derang.. haha

tetibe dengar satu suara di hengin malam nih.. "ala cikgu, susahnye.." erk!! terkejut lak aku pepagi buta nih.. haihhh seb bek tak melatah.. haha dan seterusnya bunyi enjin kereta tengah race.. haha kenapa aku cakap tengah race sebabnya anak buah aku nih dah buat perangai.. adeh!! part tue yg aku paling lemah skali.. menangis diwaktu pagi2 buta nih.. haihhh kadang2 aku siap ugut.. "acu tedo luar la macam nih.." haha terus dia senyap dan ikot cakap.. haha akulah makcik yang garang dan kadang2 senang dibuli oleh mereka2 ittew.. haha

sambil2 jadi ala2 mak derang, aku pun terlintas.. aku yakin, satu hari nanti sure jadual sekolah pasti akan hilang.. taw sangat dah.. pastu sure kena bawak buku semua skali ke sekolah.. even buku nipis2 pun.. tapi semua lah.. buku aktiviti, buku tulis dan buku sekolah.. tu belum masuk botol air, bekal dan pensil box.. pernah gak aku try bawa beg derang nih.. fumangg aihhh.. berat ya rabbi.. budak tu baru je darjah 2, darjah 3.. kadang2 darjah 1 dah kena pikul beban seberat bape kg tah.. ishhhh kadang2 aku kesian gile la.. berbekal kereta yang apak dia tinggalkan untuk kemudahan aku, aku pun kadang2 amek dan hantarkan derang ke sekolah.. ishhh

so, untuk memastikan jadual sekolah derang tak hilang.. aku pun tolong la bina jadual sebesar2 yang mungkin.. tapi tulisan plak kecik.. hehe siap ada kaler2 lagi.. fuyooo.. memang gempak la bagi kanak2 sekolah.. haha dari gunting menggunting, tampal menampal, tulis menulis, garis menggaris, warna mewarna dan sebagainya.. maka hasilnya jadi lah macam kat bawah nih.. hehe


**jadual sekolah Nur Afiqah Binti Fadhlan.. S.K.Binjai, Terengganu..

haha ini lah haselnya.. haha ada border lagi.. tu yang mahal tue.. hehe baru siap border tuh anak2 buah dah suke suki.. hehe syukran.. hasil tangan ku diterima.. haha jangan tak percaya aku siap balut lagi jadual sekolah tue.. sebabnye bila gaduh aku yakin 100% derang akan rosakkan barang2 yang orang lain suka.. biasalah kanak2.. tak dapat balas kat orang tue, kat barangan dia pun jadilah kan.. haha

baru siap sorang.. ada lagi dua nak kena hadap.. mmg amek masa yang lama.. nak jgak kaler2 mcm tue.. parah aku parah.. pasnih law xdak aral yg melintang aku nak deco bilik derang plaks.. hahaha seb lak apak dia nak kata ape pun.. haha


No comments: