~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Monday, February 2, 2009

..menu hari ini..

Assalamualaikum pembuka bicara..

hehehe hari ini aku memasak.. nak tunjuk skill pada abg2 aku.. hehe utk pertama kalinya dalam hidup aku.. aku menyiang atau memotong ketam dengan menggunakan tangan aku nih.. macam xpercaya je.. pada mulanya abg aku soh masak ikan goreng jew.. aleh2 dia cakap masak ketam.. dia ingat adeq dia nih dah xpert sangat pe masak2 nih.. hehehe celah gigi la kalu aku taw masak semua.. hahahaha sepatutnye menu ari nih ketam goreng n ikan masak merah.. tapi aku mana la besa makan ketam goreng.. dah la xsedap.. pastu xpuas aku nak menikmati ketam tu.. ketam tuh febret aku wei.. hahaha so aku pun dah plan masak lemak cili padi.. hahaha tukar menu.. hehehe

mule2 nak potong ketam ni agak kalut gakla.. yelah.. aku 1st time potong kan.. mana la aku reti sangat.. hehehe so dengan berkat aku tgk2 mak aku potong ketam nih.. aku pun tunjukla skill aku.. hahaha yg kelakonye.. aku p potong ketam pakai pisau biasa.. hahahaha memang xmaw la.. pastu ketuk2 ketam dengan tangan sendiri.. hahaha memang saketla.. pastu tukarla next pisau.. pisau besar.. pergh.. sekali potong dah hancus... hahahaha so aku buatla slow motion.. hahahaha berjaya..

bile aku dah potong tangan2 mr.crab nih.. aku pun buang la ape2 yg patut.. siang ikan plak.. ikan bawal beso.. hahaha satu mr.fish satu lagi mrs.fish sebab ada telur dalam perut ikan tuh.. hehehe setakat ikan xda hal la.. jangan bagi ikan keli sudah.. hahaha then.. aku pun caling2 la mak aku nih.. cam ne nak masak.. ada plaks hamba Allah nih memandai2 je kasi idea sendiri... aku punye suka la nak call mak aku.. bile dah terputus.. dengan selamba dia cakap.. "ala senang je masak ketam nih.. sama je nak masak ayam.. " pergh dalam ati aku... aku ase nak cili2 je mulut minah nih.. then mak aku call balik.. bile mak aku call balik.. mak cakap jangan tumis.. so aku pun balas la balik.. "ha.. seb baek orang tipun mak.. kalu orang buat mcm masak ayam macam ne.. " terdiam minah td yang taw serba serbi..

memang cam bagus je pompuan tuh.. mule2 ckp nak masak ikan 3 rasa la.. aleh2 xnak masak soh aku goreng.. cakap nak lebey.. kalu korang dengar mesti korang berbulu la.. saket je tinge nih.. aku malas nak bisang2... bile xtenteram aku selawat mcm scandal aku penah nyanyi kat telinga aku.. leh plaks dia cakap.. ada mak nih tanyalah resipi mak tuh.. jangan jadi cam dia.. kalu xda mak susah.. aku cakapla.. ape guna kakak2.. yelah.. derang lagi makan garam dari aku.. so, aku yakin la derang lebih terel dari aku.. last2 aku bengang.. aku cakapla.. "td soh tipun mak.. kan saya dh tipun mak.. nak ape lagi??" terdiam dia.. padan muke dia.. hahahaha

aku pun masakla ketam seperti yg diberitahu mak.. dia pandai2 je nak tambah2.. ingat aku nak ikut??? silap la beb.. ko sape aku nak ikut cakap ko.. hahahaha aku tertinggal serai.. jadi aku tutup api dlu.. dia leh bebel2.. aku cakapla aku xnak owang komen bile aku masak.. telan je sedap xsedap.. yang aku xleh nak bla dengan minah sengal nih.. dia leh ajar aku cam ne nak melawan abg2 aku.. what the fcuk la pompuan tuh.. memang cam s*** la dia tuh.. bengang wei bile dia ajar cam tuh.. dia soh melawan2 cakap bile abg2 aku membebel.. aku pun selamba je cakap... "saya xberani nak melawan2 cakap derang.. derang tuh lagi tua dari saya.. kalu saya marah sekali pun saya buat muke then naik bilik.. tutup pintu.. xda la melawan2 cam tuh.. xberani nak buat.." dia leh cakap.. cakap je yg ko penat masak jangan nak membebel kat abg2 ko tuh.. pergh.. baru aku taw pompuan nih memang xlayak nak buat bini wei.. bile aku dah banyak kali cakap xnak.. dia leh sound aku.. "ko masak je.. jangan nak memekak2 kat sini.. kang aku ketuk kepala ko.." pergh.. memang cam k**** la.. aku pun sound balik.. "sape yg bercakap skrg nih.. saya diam je dari tadi.." ha.. amek ko.. even dia ckp gelak2.. xbermakna aku xterasa... memang aku terasala bile cakap macam tuh.. baru la aku taw dia n keturunan dia cam ne... memang kaki melawan.. padanla laki sendiri pun lawan.. naseb ko la kalu x cium baw syurga.. pers**** la sama ko.. hahahaha

aku pun masak cam besa.. sebab pompuan tuh dah naik atas.. sangat bagus.. tenang hidup aku.. leh masak dengan aman.. ooo0o0o yeah.. erm.. masa masak tuh banyak2 aku berzikir supaya menjadi.. alhamdulillah.. jadi beb.. soke la.. xsuperb la.. mak aku je masak superb.. hehehe dengan riang gembira.. jadi la seperti yg menu dikehendaki.. mr.crab masak cili padi, ikan bawal goreng and sedikit sayur sawi.. hahahaha tapi yang xleh nak bla.. aku xmakan lagi.. hahahaha aku kasi abg2 aku makan dlu.. memang dah biasa la.. kalu masak memang bukan aku yg makan dlu.. kasi orang lain.. hehehe

bile abg aku balik and tgk dia dah kenyang.. aku tgk dia senyum je.. xda pun kutuk2 masakan aku.. hahaha maknenya.. masakan aku berjaya kali nih.. yes yes yes.. aku gembira.. horayyyyy...... leh kawen dah pas nih.. teringat aku bile aku cakap kat mak aku.. "wah.. masak dah pandai.. leh la kawen pasnih.. mak carikan calon taw.. hehehe " mak aku selamba jawa.. "gatal..." hahaha setakat nak masak yg simple2 leh la.. nak masak nasi briani memang xla.. mane aku reti.. hahahaha

okelah.. setakat nih je aku corat coret tuk kali nih.. nak sambung wat keja sekolah plak... hehehe
k bye2..


wassalam...


note : kpd kaum lelaki diluar sana.. jangan pandang kaum hawa nih sekadar cantik luaran tp bukan cantik dalaman.. kelak kamoo yg merana.. pilihlah wanita yang hendak dikahwini dengan 4 perkara.. kerana AGAMAnya.. kerana KETURUNANnya.. kerana HARTAnya.. kerana KECANTIKKANnya.. tp kena ingat.. kadang kala kecantikan xmembawa sebarang erti... renung2kanlah dan selamat beramal...

No comments: