~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Monday, February 9, 2009

..1st love..??

Assalamualaikum pembuka bicara...

erm.. sebut pasal 1st love nih.. aku teringat 1st love aku.. hehehe masa tuh aku sekolah rendah lagi.. dalam darjah 4 aku ase.. hehe masa tu mana la aku kenal erti cinta2 nih.. hehehe dia nak kapel aku sebat je la terima.. teringat masa zaman2 dlu... zman kanak2.. hahhaha bercinta pakai surat.. hahahaha teringat aku masa tu aku kena dok dalam kumpulan.. dia dok tempat aku.. aku dok tempat dia.. ntah cam mane.. bile aku balik tempat aku ada satu kertas dibalut2 dengan kecil pastu ada bunga kat atas kertas tuh.. hahaha bunga bukan bunga ros.. bertuah la aku dapat bunga ros dari dia masa kecik2 dlu.. hahaha bunga sekuntum, daun n pasu bunga.. hahahaha tu memang basic bunga la kalu soh budak2 kecik lukiskan.. hehehehe

dulu dia nih payah kalu sape2 nak dekat dengan dia.. bile kawan2 nak pinjam buku.. xda sorang pun dia benarkan.. reasonnya.. dah belajar buat sendiri.. hehehe tp aku pelik.. masa tuh dia lum kasi surat berbunga tuh.. aku saje2 nak pinjam buku dia.. xsangka dengan semudah tu dia kasi.. bukan subject susah pun.. subject jawi je.. so senang sangatlah.. hehehe bile dia dah kasi aku pun amek je la.. bile balik mak aku tanya.. ni buke sape.. aku pun cakaplah.. "ni buku Man mak.." mak aku tanya.. "kenapa amek buku Man..??" dengan selamba aku pun jawab.. "saje je mintak kat dia.. dia kasi.. owang ameklah.." hahaha memang xleh bla siyot.. hahaha leh cakap cam tuh dengan mak aku.. hehehe dia budak pandai dlu.. selalu dapat top 5 dalam kelas.. aku nih xdala.. memang bawahla.. heheehe dia anak guru penolong kanan 2.. hahaha xsangka beb.. hehehehe

masa pun berlalu.. sampai aku darjah 5.. hamper 1thn gak la aku berdiamkan diri.. xda sape pun taw hubungan kami.. ntah cam ne.. hubungan kami.. diketahui oleh kakaknye.. bile aku ngah maen2 dengan kakak dia.. kakak dia sound.. "intan nih bercinta dengan adeq akak Man eh.." aku terdiam.. sebab aku takot.. aku diam je.. kakak dia pndang daring je.. mule2 xnak ngaku.. aleh2 dia cakap.. satu keluarga dah taw.. mak pun dah taw.. aku xleh nak cakp ape dah.. terdiam je aku mampu.. hehehehe

so dengan sepantas kilat aku pun amek keputusan nak minta break.. hahaha dia xnak.. tapi aku yg nak.. sebabnye satu je.. aku takut dengan kakak dia masa dlu.. sebab kakak dia taw yang aku dengan dia kapel.. sebab tu aku minta putus.. n sekarang baru dia taw sebab kenapa aku minta putus dengan dia.. hahahaha aku ingat lagi masa tuh dia masuk acara lumba lari.. dia ngah berlari.. kwn aku bagi semangat.. bile time aku..dia xnak pandang pun.. sebabnye dia terluka dengan aku.. hahahaha

masa berlalu dengan pantas.. hamper 13thn aku putus hubungan dengan dia.. bukan kerana aku xnak contact dia.. cuma aku takut nak berdepan dengan dia.. walhal mak aku ada kasi taw dia dok mane..cume aku tg terlampau takut dengan keadaan.. dah 13thn hubungan tu berlalu.. dia contact aku masa aku sunyi n xda sape2.. aku xtaw itu dia.. even aku pernah dapat taw yang dia ada contact kawan baek aku.. tp aku takut nak hubungi dia.. aku pendamkan semua gelodak kat hati aku nih.. aku yakin dia akan cari aku semula..

dengan izinNya.. dia cari n contact aku semula.. aku terkedu.. terdiam n xmampu nak kata ape2 dah.. bile aku tanya bile nak kawen.. jawapan yang diberikan.. aku lambat lagi.. bile aku dah brain wash dia.. barulah dia ngaku dia dah bertunang.. pergh.. memang terkejutlah.. 1st love aku dah nak kawen.. dia ingat semua kenangan aku.. mana mungkin aku lupakan dia even aku ada orang lain.. begitu juga dengan dia.. dia ingat lagi tentang surat yang ada bunga, jumpa aku tepi pagar rumah aku, lepak2 degan aku n mcm2 la.. Ya Allah.. aku terkesima.. aku tetiba jadi sedih..kenangan lalu mengingatkan aku semula kepadanya.. baru ku tahu betapa payahnye nak menyintai orang lain selain selain dari cinta pertama kite.. bukan aku nak bercinta semula dengan dia.. cuma aku agak terkejut bile dia contact n ingat semua semula kenangan2 aku dengan dia.. dan membuatkan aku jadi serba salah..

dia kata tunang dia mcm aku juga.. aku kaget.. ntahla.. aku bukan sedih dia bertunang.. cuma aku sedih dia ingat semula kenangan aku dengan dia.. hamper 13thn kenangan itu dan masih segar dalam ingatan dia.. aku bermohon dan berharap supaya mereka berdua bahagia sehingga ke akhir hayat.. dunia akhirat.. x sangka ape yang aku rasa selama nih dia pun merasakannya.. dia agak terkilan kerana berjumpa dengan aku agak lambat.. aku bukan jauh darinya.. dulu aku sentiasa dekat dengannya cuma aku xberkesempatan nak bertentang mata dengannya.. bila dia dah bertunang barulah dia dapat contact dengan aku.. bile dia cerita semua kenangan tuh, aku spt terasa aku masih disitu.. sehinggalah aku mengakhiri dengan salam barulah aku sedar air mata aku turun.. aku dapat rasa dia sedih seperti aku.. mungkin menangisi seperti aku jugak.. ntahlah...

minggu depan dia nak datang kl anta tunang dia then nak jumpe dengan aku.. aku jadi xkeruan.. dia sendiri tanya kenapa dengan aku.. aku jadi xtentu arah.. serba salah yang mengiringi diri, malu dengan sikap aku dan sebagainya.. dia mencari aku sekian lama.. begitu jua aku.. cuma dia xtaw macam mane aku mencari dia.. n aku xkan beri tahu sama sekali dengan dia.. jodoh dia dengan tunang dia lagi kuat berbanding aku.. "knp aku jumpa ko slps aku bertunang?? aku baru je bertunang sebenarnya.. xsampai sbulan.." OMG~~!!! aku terkedu.. slh aku ke sebab x amek no dia masa aku jumpe kawan baek aku.. salah aku ke sebab x kejar dia bile dia selisih dengan aku.. dia xbanyak berubah.. aku je yg banyak berubah.. ntahlah.. ape yg dapat aku lakukan just doa utk kebahagiaan mereka.. mungkin aku akan datang bile dia kawen nanti.. xda sebab utk aku xdatang..

ku terfikir sejenak.. eloklah aku berjumpa dengan dia sebelum aku hembuskan nafas aku yg terakhir.. sebab itu yg aku mahukan selama ini.. insan yang selama ini kucari.. dah kutemui tapi bukan milikku.. dia seperti mengetahui rahsia hati ini.. mana mungkin aku akan hancurkan kebahagiaan orang lain.. itu bukan aku.. aku pernah merasakan betapa sakitnya insan yang aku sayang diambil orang..

erm.. k la.. aku kusut.. aku harap bile aku bangun semuanya akan berjalan seperti biasa tanpa kesedihan..

wassalam..


note : andai dapat ku undur masa.. mahu putar masa silam aku agar aku dapat perbetulkan semuanya dan dapat bahagia bersamanya utk selama=lamanya.. andai aku mampu..... :(

No comments: