~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Friday, July 6, 2012

..cerita hari jumaat..

Salam 1 Malaysia..

Baru pg td aku dengar 1 pesanan.. Kita sbgai hambaNya, sering kali akan diuji.. Tak kira senang atau susah.. Disaat sedang gembira atau sedih.. Disaat kita miliki kekayaan mahupun kefakiran.. Terdetikk kat hti aku, bagaimana rasanya diuji disaat kita sedang bergembira?? Labas cepat aju putuskan agar apa yang terlintas tidak menjadi kenyataan.. Nyatanya aku silap.. Aku lupa.. Aku masih tak nampak & tak sedar ape yg akn berlaku sekiranya aku terdetik dihati..

Ada yg menyatakan, ikut hati mati.. Dan ada yg menyatakan gunakan hati utk mengesan keadaan sekeliling.. Aku takdelah terlalu taksub utk follow apa yg org kata.. Kadang2 aku gunakan sbgai pnduan spy aku punyai keyakinan utk hdp.. Kadang2 keadaan dah blaku bru aku perasan, owhh.. Ini sbnrnya yg mahu ditunjukkan.. Tidak berkata dan senyum bila taw keadaan yg tlh blaku.. Hehe

Tuhan tu maha adil & dengar setiap luahan umatNya.. Dan!!!! Aku xterkecuali utk dpt ape yg telah aku inginkan wpun aku nafikan pas tu.. Bila kata disalah ertikan.. Tentu saket bukan.. Masa tu Tuhan je tau perasaan aku mcm ne.. Bturut2.. Sabar.. Ini hari jumaat.. Permulaan pg jumaat.. Sumpah aku kata aku xde mood n ase down yg teramat sgt lah.. Xnk layan.. Settle kan ape2 yg patot mcm biasa dlu kn..

Bile tghari dah mule dugaan lgi hebat dtg.. Heh!! Kena herdik bagai.. Apelah naseb kan.. Redha.. Mata berair.. Tahan marah pun lh thn gak.. Maw aku shoot gak minah nih.. Sabar.. Ada yg cube cool kan aku.. Law x cool maw riuh tmpat tu.. Aku mule dr bwh blajar bsabar.. Klu dah hlg tahap kesabaran aku.. Mmg kena la kan.. Ye aku ngaku tu silap aku.. Xperlu la nak herdik aku mcm babi.. Sblm ni korang ada je wat salah.. Ada ke kena herdik mcm tu?? Haihhhhh sabar.. Sabar..

Penat aku bsabar td.. Mls lyn.. Gelak2.. Pastu kena sound lak.. Woi bangang.. Kalau nak taw knp aku bermsalah ari ni sbb aku xde mood.. Xde semangat.. Kalau aku ceria spt sblm2 ni xde la jd mcm ni.. Bingai!! Aku dah peratikan dah.. Law mood aku x okay or aku susah nk senyum pg2.. Sure la ada benda len akn blaku..dah peratikan bnyk kli dah..

Haihhh gembira salah.. Senyum salah.. Sedey lagi la salah.. Aku x phm environment kt sini.. Gile xphm.. Ye aku phm.. Masing2 ada mood msg2.. Tp xperlula nk show off sgt.. Haihhh dah mmg mcm ada dadah dlm bdn aku wpun pepagi.. Yg taw semua nk ikot perasaan je.. Mangkuk tingkat btl.. Haihhh maaflah.. Aku cume luahkan ape yg aku rasa.. Aku manusia biasa.. Xperfect.. Xleh nk pndam jewp.. Haihhhhhh

Bile dah nk blk.. Bru la terasa.. Ini rupanya ujian dlm kegembiraan.. Kuatkan smgt.. Org yg paling kuat adalah bile dia menahan amarahnya.. Sejuk jap balik.. Hurmmmmmm inilah dikatakan lumrah kehidupan manusia.. Haihhhh tetibe rasa lapar la plak.. Mls nye nk g kedai.. Esok jela makan.. Mls nak mkn.. Layan harry potter la.. Harap2 kenyang.. Kbai.. Arios..

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: