~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Wednesday, February 16, 2011

~ why so serious? ~



Salam 1 Malaysia.. aku nak cite pasal petang tadi.. cerita pasal kawan.. ah.. bosan gak sebenarnye nak cerita pasal kawan.. tapi aku rasa aku terpanggil untuk cerita.. haha gile skema ayat aku.. hehe oke.. aku cerita ni bukan nak aib sape2 cume aku luahkan sesuatu kat hati aku nih.. kalau tak suka baca, hujung sebelah kanan atas ada tanda x, klik kat situ keh.. hehe tadi aku lepak2 same si chantek manis dan si hensem sementara aku tunggu kelas yang berikutnya.. sedang lepak2 si chantek manis nih ada menceritakan hal seseorang pada si hensem nih.. aku mendengar dengan penuh tekun setiap bait2 ayatnya.. nyatanya si chantek manis nih was2 untuk bercerita sebabnya aku ada disitu.. aku cume senyap dan fahamkan ape yang cube disampaikan oleh si chantek manis tue..

dengan muke seposen yang aku lemparkan, aku dapat meraih sedikit kepercayaan dengan si chantek manis nih.. dia pun bercerita.. aku pulak mendengar.. ermmm aku terdiam.. tetiba terlintas kat fikiran aku.. si chantek manis tu seolah boleh baca fikiran aku.. maybe dia tgk riaksi aku kot.. okelah kan.. aku dengan jujur menjawab.. "tak sangka pulak aku kan.. aku ingat aku sorang je mengalami perkara yang macam tue.. " jawapan dari si hensem "ala.. standard la tu.. kawan2 kan.. " owhhh.. aku terdiam.. sedangkan mereka dah kawan bertahun2 lamanya dari aku, ini kan aku yang baru bape tahun je kan.. ermmm

kadang2 aku pelik dengan ragam manusia nih.. perlu ke menipu untuk mendapatkan sesuatu kepuasan?? aku mengaku aku tak pandai mane pun.. tapi yang nyatakan inilah perkara yang paling kelakar dalam hidup aku yang pernah aku lalui.. munkinkah mencari kepuasan dalam diri?? itu aku tak pasti.. yang lebih kelakarnya golongan yang cerdik pandai yang buat perkara2 pelik nih.. lagi lah aku tergelak besar.. perlu ke buat semua tue? kalau kau dah tak nak kawan orang tu, tak perlu kau berkelakuan macam kanak2 untuk meraih simpati atau mencari kemenangan yang tak seberapa.. aku bukan menghina tapi inilah kenyataan..

ada je member2 aku yang tanya.. dan yang pasti aku tak boleh nak kasi jawapan tetap.. yang aku dapat.. "ah.. ape perangai macam tue? macam budak2.." jawapan orang kedua.. "nak kata bodoh kang, pandai.. payah betul.." ahh.. actually banyak je jawapan yang aku terima.. aku rasa tak perlu aku nak letak kesemua jawapan kat sini.. tapi betul jugak.. kenapa golongan bijak pandai tiba2 terjerumus pada perkara yang amat2 kelakar nih.. ramai yang pelik dan masih bertanyakan pada aku.. jawapan aku senang.. aku tak tahu..

tak kisah la siapa pun umat tu.. bodoh ka pandai ka.. once dia nak jadi kawan kite terimalah.. jangan hanya dia tak pandai, dah tak nak kawan.. dan hanya kerana dia pandai kena ikot segala telunjuk dia.. manusia yang berpura2 pun xperlu lah.. banyak sangat dah.. yang merasakan dri mereka kunun2 cool tapi sebenarnye hampeh!! haha asal kalian bahagia.. nak kawan dengan aku senang je.. nak kawan, kawanlah.. xnak sudah.. tapi sile jangan buat sesuatu benda yang boleh aku tergelak2 sampai pengsan.. sekian.. haha

No comments: