~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Saturday, February 12, 2011

..InsyaALLAH, ada jalannya..




ermmm.. hobi aku suke dengar ceramah.. penceramah fevret aku.. Ustaz Mohd Kazim Elias and Uztaz Azhar Idrus.. Mostly aku suke la dengar Ustaz Kazim nih.. beliau mmg suke memuji perempuan di setiap bicaranya.. ahhh puitis aku dengar.. kalau Ustaz Azhar nih kadangkala keras tapi kelakar.. hehe setiap umat ada kelebihan dan kekurangannya tersendiri.. hehe

oke.. semalam aku dengar Ustaz Kazim nih kasi ceramah tentang Artis Malaysia.. aku tahu tajuk tuh mungkin lama.. tapi aku lebih suka mendengar ceramah tentang suami dan isteri.. sekurang2nya boleh menambah pengetahuan aku yang sedia ada dan sedikit sebanyak dapat mengubat luka di hati.. bile aku dengar aku rasa tenang dan aku ingin sekali melalukannya kelak bila aku dah bekeluarga.. hehe

oke.. balik semula pada ceramah td.. cerita pasal mata.. Ustaz berkata pernahkah kita bersyukur pada setiap kerlipan mata yang kita sendiri lakukan.. aku terdiam seketika dan mula mensyukuri nikmat Tuhan yang diberi.. terasa hinanya diri ini kerana tak pernah bersyukur untuk setiap pemberian.. disaat ini, aku bersyukur kenapa aku diberi kesihatan sebegini.. kerana aku yakin Dia hanya menguji umatnya dan Dia juga sudah punyai jawapan untuk itu.. kita sebagai hambaNYA cuma menjalani ujian tersebut dengan tabah atau pun tidak..

Terima Kasih Tuhan sebab berikan aku sakit ini.. berikan aku merehatkan badan, minda dan mata.. terima kasih semua itu.. kalau Tuhan tak berikan pasti aku perolehi 'sakit' yang tidak terperi.. sakit mata dan hati.. dengan sakit yang diberi aku kurang untuk meratapi.. kini aku mengerti, kenapa aku pengsan berjam2, kenapa aku sakit dan kenapa fb aku xleh nak on macam biasa.. Tuhan tak nak berikan kesedihan dihati aku sedangkan Dia taw aku akan ketahuinya juga.. Dia nak aku jalani kesakitan ini dulu dan diikuti dengan kesedihan.. mungkin aku terlupa kejahilan diri yang pernah aku lakukan..

Tuhan kabulkan permintaan aku.. untuk menyendiri dan jauhkan dia dari aku.. aku pernah berdoa untuk semua itu.. dan sekarang aku perlu face it.. haha padan muka kan!! haha sekarang aku perlu berdiri teguh sementara nafas masih lagi berhembus.. sementara kerlipan mata ini terus berkelip dan sementara jantung ini diberi peluang untuk berdegup.. aku perlu kuat untuk semua itu.. perlu!! layan lagu STAY.. mcm terkena.. xpelah.. biarlah.. andainya benar dan sudah ditetapkan.. aku redha denganNYA.. nak cari ketenangan kejap lah.. layan lagu Maher Zain.. InsyaALLAH dan For The Rest of My Life.. even dah bertitis2 turun ke pipi.. makin banyak tapi aku masih menghayati lirik2 yang penuh makna ini.. terima kasih Tuhan kerana berikan aku nikmat untuk mendengar.. ;)


No comments: