~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Wednesday, July 8, 2009

luahan

Terdiam !
Bersyukur !
Menggigil !
Lidah kelu utk berbicara !
Ape yg sedang bermaen diminda ku ini ?
Aku xmengerti .
Yang cuba ku nyatakan disini ,
Aku bukan sejahat yg kalian sangkakan .
Janganlah menuduh aku sedemikian rupa .
Aku xpernah mengkhianati kalian .
Aku akui aku insan yg lurus .
Mudah mengikut kata .
Kerana mengikut kata aku hampir2 menggadaikan nyawa sendiri .
Inikah yg kamo mahu lihat dari aku ?
Pasti tidak bukan .
Kamo hidup dengan ku sama seperti umur ku .
Kamo lebih mengetahui siapa diri aku .
Aku akui kesilapan aku , kesalahan aku .
Tapi bagaimana utk aku lepas dari cengkaman ini ?
Semua nya hanya kebetulan .
Dan kebetulan juga membebaskan aku seketika .
Xperlu nak mengongkong aku lagi .
Aku dah layak utk memikir kehidupan aku .
Aku bukan anak kecil .
Aku terkilan ,
Kenapa kepercayaan pada aku amat tipis ?
Tapi kepercayaan pada insan laen amat menggunung tinggi ?
Mampukah kita berdiri walaupun taufan melanda ?
Kadang2 kita lupa ,
Disaat kita sedang bergembira , Kita lupa dengan kesusahan yang pernah kita alami ,
Disaat kita sendiri , Baru kita mengetahui erti kebahagiaan hidup .
Aku bkn pemakai topeng sejati ,
Adakalanya aku perlu tunjukkan siapa diri aku sbnr .
Bukan hanya sekadar patung yg mengikuti seluruh petunjuk mu ,
Bukan hanya boneka yg selalu mengikuti kata mu , dan tidak boleh memberi sebarang penjelasan ?
Hebat sangatkah kamu ?
Dunia ini kecil ,
Andai aku boleh bersabar , aku bersabar .
Andai tidak maafkanlah...

-------------kaloo rajen.. komen2 la yerk..-------------

No comments: