~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Wednesday, June 17, 2009

sambungan : story mory moning glory pasal endau rompin..

Assalamualaikum pembuka bicara..

erm.. skrg aku maw sambong itu celita masa kat endau.. hehe part last sblm nih pasal masak memasak kat hutan.. okeh balik tuh mkn n prepare for briefing tuk berkayak esoknye.. so dengan ala2 exited waktu malam kami pun berkumpul setelah pembahagian kumpulan dilakukan.. seb bek la ada yg sudi menerima diri ini.. hee.. pastu segala pertanyaan bleyla ditanyakan.. kami pun tanyala mcm2.. skali tuh ada soxlan terkuar berbunyi begini..

"setahu kami, nama program kami ni white water kayak dan ditukar menjadi program berkayak endau rompin.. kenapa plak kami kena wat raket??" said wakel student

aku pun sbnrnye perasan menda nih tapi bagoshla mamat nih.. brother tuh pun jawab..

"kami telah diberi arahan untuk kamu semua buat raket.." said Bro Endau

so semua wat2 muke ketat wei.. memang hangen la sbb janji kayak aleh2 berakit.. kena wat sendiri plak tue.. haish.. so bro tuh secara macho pun meng'explain'la secara 1 to 1.. kami nih terpaku jew la.. aku xpuas ati.. aku senyap je dlu sbb nk wat raket..


so, setelah briefing tot tet tot tet.. kami semua decided nak wat raket malam tuh jugak.. hurm... very2 the excited meyh.. okelah.. kami wat raket mule2 ingat pakai buloh skali pakai piping pvc dengan pelampong.. hahaha super kenot terima at mulenye.. hurm.. berhempas pulas wat raket sampai kul 1.30am.. tuh pun maseh xnak balik sbb nak siyapkan raket pvc tuh.. bile sound dah berbunyik, bro tuh pun ape lagi soh balik la.. aku secara tibe2 berdebar2 la.. ape yang sound kuat tue.. aku pun diam jew la.. xnak bishing2.. kerana ketakotan berganda2 kami telah tersesat kejap.. hahaha aku la yg takot tue.. bile sampai dorm tanya balik.. sound ape yg bising sangat td tuh... member aku jawab.. "tu la bunyik burung hantu.. tu menandakan ada benda dah kuar.. burung tuh nampak.. " pergh.. aku terdiam kejap.. baring2 tdow..

next day , beraket beramai2.. sekali dah siyap mule2 ingatkan nak gerak pagi skali ntahapa2 punye management gerakla pas lunch.. mmg masa terbuang mcm tuh jew..pas lunch dgn hujan yg agak lebat mulenye kiteorg panaskan badan.. supaya nak beraket senang.. skali bile dah sampai turn nak naek raket.. aku naek jatuh balik dlm sungei.. wakakakaka lawak la.. nampak sangat raket aku tuh xkukuh.. nak xnak kenalah naek sampan.. tapi xpela sbb aku pun xpenah naek sampan.. hehehe mmg kesian group aku tuh kumpulan paling last gile.. asyik tergolek jew.. aku naek sampan puas doa tuk derang.. skali derang pun carila inisiatif laen, terbalik kan raket tue.. ha.. hamek ko xjatuh langsung.. dari kumpulan last jadi kumpulan no 2.. cayoklah korang.. hewah2...

pastu bermandi manda pakai life jacket.. punye dalam.. super kenot berenang wei.. hahaha pastu balik semula sbb mlm ada night walk.. aku pun pinjam la stokin c azri.. wpun da baw.. aku rela.. hahaha selamat kaki comel aku.. thanks to azri sbb selamatkan kaki aku.. last2 kaki ko yg kena geget oleh pacat durjana.. hahaha kami melihat2 keindahan malam.. nampak kala jengking , school of ants , cendawan bermacam2 warna , katak , lipas and the best is kelip2 yg sedang terbang.. pergh.. memang superb~!! chantek wei.. tapi xsempat nak snap.. melihat dengan mata aku nih akan kekal ke penghujung nyawa.. hohoho pastu teruskn perjalanan sambil nyanyi2.. "bintang dilangit kelip engkau disana..." ehh mana ada bintang.. tukar.. "dahan dipokok.. tinggi engkau disana.. mengahalang aku tgk keindahan bintang.. " hahahahaha memandai tukau2 lirik.. hohoho

last day before balik ke kl p ke waterfall.. memang terbaek la.. naek bukit turun buket.. bagi aku yg sangat chubby nih memang semput la.. haaha jadi org last.. haha nak pengsan pun ada.. bile dah sampai super xhengat dunia.. maen lompat2 dari batu ke air.. sblm tuh punyela takot.. siyap mengucap agi.. hahaha pastu super duper ketakotan aku pun paksa diri utk terjon.. seb bek ada life jacket.. terapong aku.. terjun berirama... hahaha xcukup skali 2x aku wat.. 2x sudey.. dah sudah balik la.. pastu prepared tok balik kl.. bile time makan aku pun tanyalah ketidakpuasan kenapa xdapat beraket.. bro tuh pun ckpla..

bro endau : jgnla slhkan abg . abg xtaw . yg abg taw management korang mintak beraket ..
bukan berkayak .. kalau berkayak abg leh sediakan ..

aku : pergh .. xtaw k tunding jari kat sape .. pihak kami ckp beraket ..
kalu beraket ckpla beraket bkn xleh trima .. kat schedule pun tulish berkayak ..
sy punye semangat dtg sini nk berkayak , aleh2 beraket ..
jgnlah wat cam ni sbb kami student .. bang, kalo ada tmpt2 baru kan ,
jgnlah letak dorm tuh jaoh2 .. ngeri + menakotkan + memenatkan bile nak balek malam2 ..

bro endau : saya dah sediakan tmpt korang chalet tp pihak management korang nak letak kat dorm ..
kalo x kamu semua dok kat sana .. senang nk p makan..

aku : kami kecik ati la cam nih .. kami pun ada bayar gak .. xpelah ..
laen kali we will make sure la yg kemudahan tuh betul ..

bro endau : nanti ada masa nanti dtgla sini lagi ke .. leh bawa kat waterfall yg chantek2 ..
aku : tgk la cam ne.. kot2 kami dtg abg dah xkenal kami dah.. hahahaha

pastu kte org mkn2 nak balik..

bro endau : tlg amekkan abg air bley? abg haus ..
aku : jap nak pk jap.. nak amek x ..
bro endau : kamu dtg sini abg x pk pun nak masak ke x ..
abg terus msk .. abg mintak tlg amek air jea ..

aku : okeh2 enuff .. sy amek kan..

nak menjawab kang kate kuang ajo.. hahaha begitu la cerita nye bile kat endau rompin.. sok kalu ada masa aku cte lak pasal p jerlun .. gambar plaks kena upload lmbt sbb aku xdapat lagi dari cik muncung tuh.. hahaha ape2 pun credit to Along a.k.a hasbul a.k.a muncung sbb jd lampu masa night walk , jadi penyelamat masa mandi kat waterfall n sungai , be part of my group .. credit to shaiful chin a.k.a adeq sbb jd leader n make our group very2 sporting , thanks cause be part of my group too , credit to azri a.k.a az cause be my hero cause buang kan pacat2 durjana dikaki ku ini also part of my group , credit to isma cause spend ur time with me in whole day at endau also be part of my group , credit to andrew cause jadi bahan lawak n part of my group too .. credit to tira n killa cause caccompanied me bile balik dari waterfall n lunch , credit to zul cause be a clown in our team .. and not forget credit to UNIVERSITY KUALA LUMPUR cawangan kampus kota cause adakan program nih and thanks to ENDAU ROMPIN.. i will saved all this in my heart .. thanks for da memory .. hehe

okelah .. aku akhiri dengan senyuman .. sesungguhnye saat2 kat sana memang besh even kami kena tipu idop2 .. hahaha jaga diri, hiasi peribadi .. tq .. wassalam ..

corat coret : Taman Negeri Endau Rompin, Pahang memang besh~!!


-------------kaloo rajen.. komen2 la yerk..-------------

No comments: