~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Sunday, March 22, 2009

Evo vs Caldina??

Assalamualaikum pembuka bicara...


erm.. semalam aku balik dari kL ke N9.. melawat ibunda yang tercinta.. hohoho.. semasa dalam keta abg aku.. dia ada tercerita meter yang ada dalam keta dia.. erm.. dengan selamba aku pun tanya..
keta nih leh pegi bape?? erm... dia cam terkedu la.. kenapa aku leh tanya soxlan cepu emas cam tuh.. dia cakap dalam 2 lebey la.. so, aku pun borak2 la pasal keta dengan dia.. banyak gak la aku taw pasal keta nih.. hahaha...

so, dalam perjalanan kami terjumpa kawan.. haha warna pun sama..
brader tuh pun join club gak la.. sebab ada sticker kat badan keta dia tuh.. so.. kire kwn baekla.. hahahaha brader tuh nak balik melaka... so, kire cam konvoi la.. hahahaha

bile ngah jalan2.. ada plaks
keta cucuk angin kat blkang.. masa nih kawan baek xda.. ntah mana dia p ntah.. sekali tgk evo.. hahaha ape gile ntah abg aku nih.. p cucuk evo tuh balik.. hahahaha memang kelakarla... leh tahan la berentap.. keta banyak so evo nih asyik terbreak2 jew.. kire tak expert lagi la... hahahaha selambe je aku kutuk.. yelah.. mane x nye.. xda pun ciri2 nak cilok2 cam keta lain... hahaha kire abg aku sempat follow la.. dengan kuantiti barang yg banyak dalam keta dia.. aku ase kalu sorang sempat kot dia keja.. hahahahaha

dah kena
cucuk rapat2 barula evo tuh nak cilok.. tp part yg paling best skali.. masa evo tuh pecut.. memang best la.. speed xusah cte la bape.. aku banyak kali sound abg aku.. n bini dia yg banyak mulut tuh.. menyebabkan dia cancel nak keja evo tuh.. hahahaha bile dah habes aksi tuh.. aku pun selamba tanya.. "knp keta ni tadi cam semput jew??" dia senyum je.. kire aku alert la pada keta dia.. aleh2 dia cakap... "caldina xleh keja evo kalu evo tuh orang yang berpengalaman yg bawa...yang semput tuh sebab dah over limit.. tu yg cam semput sket.. "

selepas dari kejadian tuh.. aku pun bahan la dia.. hahahahaha
mat caldina kalah.. wakakakaka tp even kalah.. masa nak sampai umah memang kejap la.. aleh2 jumpe balik kawan baek yg dah tercicir mane ntah.. pastu datang plaks caldina laen.. warna puteh pearl.. hahahaha berkonvoi la kami bertiga.. aleh2 dah sampai simpang empat.. abg aku bunyikan horn kat mat caldina yg laen.. say bye2 la kunun2.. hahahaha

aku pun sampai umah dengan selamat.. pas tgk mak aku.. aku pun tdowla.. hohoho.. k la.. aku nak balik KL plaks pasnih.. hehehe jumpe lagi..

sekian, wassalam...



note : tetibe je ase nak blaja keta manual n nak taruh turbo dalam typeR.. hahahaha

No comments: