~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Thursday, March 11, 2010

manusia dikala ini

assalamualaikum pembuka bicara ..

erm .. aku xpat nak tdow malam nih .. nak study lampu semua dah tutup .. xkan nak study kat dapo .. mmg takot la den .. ekekekek aku mengamabil masa nih nak cte la serba sedikit ape2 la yg aku nak cte .. hehehe aku bukan ape .. cume memikir dengan sikap manusia pada zmn skrg nih .. makin maju negara kita malaysia nih , makin banyak la manusia yang berhatikan iblis dan syaitan .. maaflah if entry aku kali agak kasar bahasa yang aku gunakan .. cume geram dengan keadaan manusia yang macam xdak otak or mgkin diri lebih dikuasai syaitan .. erm .. nak kata aku nih sempurna , xdak la sempurna mana .. nak kata aku jahat , xdak la sejahat yg aku nak ctekan nih dan xdak la sebaek manusia yang aku penah jumpe .. erm .. manusia nih mmg sukar diramalkan .. kadang2 org yang diam itu adalah lebih bahaya dari org yang riuh rendah .. erm ..

lately nih aku ada gak sentap dengan kawan2 aku .. tp aku xnk la show off sangat yg aku ni terasa .. just in mood silent .. dlu leh gurau2 skrg xleh dah .. aku xtaw la derang nih mmg dah xleh gurau or aku nih mmg cepat sentap .. ntah la .. kadang2 bile aku tanya baek2 pun kena marah .. pelik la kan .. knp leh jd cam nih ?? ke derang mmg nk show the colors of them ?? tah la .. abaikan lah ..

erm .. cte laen nye plaks .. bile rakyat malaysia nih terutama nya melayu still lagi berfikiran ke belakang .. senang cte la .. suke sangat la melakukan sesuatu diluar kawalan .. menda2 yg xnampak oleh mata kasar .. knp eh .?? kadang2 aku takot hidup dengan masyarakat yang mcm nih .. yelah .. ape yang derang dapat if wat cam tue eh ?? kepuasan kew ?? keseronokkan ?? ape yang seronok sangat wat menda tue ?? derang x pikir ke akhirat ?? bukan nak tunjuk aku nih alem or what .. cume kadang2 terpikir gak ape nk jadi dengan manusia zmn skrg .. erm .. nak tulish detail pun xbape sedap .. renung2kan lah dan selamat beramal ya kawan2 .. jangan sampai korang terjerat dengan duniawi oke .. masing2 dah boleh berfikir dengan waras .. kadang2 aku terfikir , boleh ke anak2 zmn skrg atau generasi menjaga negara sedangkan maseh ada lagi manusia yg berfikiran zmn2 dlu ?? tah la .. masing2 ada pendapat masing2 yg korang leh describe sendiri kan ..

k la .. nk study sket .. pasnih nak tdow lak .. hehe renung2 kan lah dan selamat beramal yew ..


-------------kaloo rajen.. komen2 la yerk..-------------

No comments: