~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Friday, April 3, 2009

..betul kew tindakan aku?..

Assalamualaikum pembuka bicara...


erm.. ari nih xtaw nak tulis ape.. burink pun ada.. aku nak marah pun ada.. aku bukan ape.. aku tensionla ari nih.. ari nih aku kuar dari pagi balik malam.. aku bkn belajar kat kampus.. leh dikatakan aku bersiar2 di sekitar kampus aku la.. ada naek keta, ada yg jalan kaki.. tadi aku p titiwangsa.. selesaikan aku punye project pro comm aku.. tapi sayang 100ox sayang.. dak2 kat umah tu xda.. p sekolah.. so, agenda nak wat pun tergendala la.. ntahla.. aku pun xtaw nk cakap mcm ne.. susah kalu ada yg 1 group xnak kerja sama nih.. memang hangin la.. then, balik tuh aku p la lepak kat medan mara.. sebab adeq aku teringin nak makan nasi ayam kat area sana.. 1ooox sayang gak.. kedai tu tutup.. so, penat berjalan tp nothing to share la sebab kedai tuh xda.. niat ati nk pekena nasi ayam situ.. tp xda rezeki.. its okela..


aku pun p la round2 kat pertama and sogo.. mengenangkan aku nih xda duet.. jadi aku nih simpankan hasrat aku nih utk membeli belah la.. so, just cuci mata.. tgk hp, then servay2 baju tuk adeq aku.. lastly lepak kat mcd sebab kepenatan.. mana x penat, aku dok p hurung sana sini laptop kat blkg.. dah la panas terik.. air xda.. memang penat la.. u all sure semua leh taw betapa aku dahagakan air sangat2.. so, aku diamkan je la.. dah sampai medan mara, p la mam kat tempat laen sebab tempat yg diinginkan tuh xda..


pas dah semua sekali tuh, aku and adeq aku menapakla semula ke kampus sebab nak balik nak naek bus.. kawan aku dah naek star sebab nak p sentul... so, aku berdua menapak la.. kunun2 nak ikut jalan pintas, tapi jauh gak la.. banyak simpang siur.. hehehe aku percepatkan langkah aku supaya xpenat sangat nak hurung bag sana sini.. bile dah sampai n bus nak gerak.. aku ckp dengan adeq aku.. aku nak tdow.. memang betul2 aku tdow.. dah la haus.. balik je terus aku tdow.. pergh memang penatla.. siyes aku ckp penat..


adeq aku ajak p totonas.. (*petronas) masa tu aku baru bangun.. aku kasi rilek kejap.. then baru mandi.. bile turun dari katel.. aku ase cam xleh nk pijak kaki aku kat lantai.. terasa saket yang teramat sangat.. mengenangkan adeq aku tuh nak p totonas.. so, aku pun gagahkan diri aku gak la.. bile dah mandi pun terasa penat.. so aku duduk jap sambil baca mastika.. adeq aku dah siyap2.. aku blm siyap lagi.. aku cakapla kejap sebab nak baca sket nih.. tinggal sket lagi.. aku teruskan membaca.. adeq aku tanya lagi, nak pegi x.. aku beri jawapan yg sama.. tetibe ada hamba allah nih menyampuk n said : "ala syu, time nih la dan2 sibuk nak baca mastika.." pergh.. memang terkesima la.. tapi aku berjaya tahan air muke aku dari berubah.. aku coolkan diri n teruskan membaca seperti biasa.. aku baca dan membaca.. dalam hati said : "who cares? mastika aku.. suka ati aku la nak baca bile.. "


then, adeq aku tanya nak makan x.. before that dia cakap dia lapo.. aku tanya balik nak akan ke? dia cam takut2 nak jawab la.. aku jenis xkesahla.. aku kenal dengan adeq aku bape tahun jika nak dibandingkan dengan hamba allah tuh.. she knows me more than u meddlesome~!! aku xtaw knp pompuan nih sibuk menyampuk hal aku.. dia sound lagi and she said : "pegi tanya orang balik, orang tu dah lapa.. p tanya balik wat ape.." pergh.. memang ayat dia kali nih aku leh cakap cam gampang la.. aku ngah siyap2 dia plaks yg sibuk2 knp?? dia ada ajak ko ke? mula la setan dah bisik2 kat tinge aku sok carut2 kat dia.. aku cool lagi.. then adeq aku ada tanya soxlan tp aku x ingat.. and selamba aku jawab.. "laen kali jangan prasangka buruk kat orang... xelok oke.. " actually aku bukan nak kasi pada adeq aku.. aku nak kasi pada pompuan kaki sibuk + budget bagus tuh.. lastly, before aku kuar dari bilik, aku tempelak balik.. "jangan prasangka buruk dengan orang laen.. kang ckp lebey2 orang laen salah paham.." tu xpedas la tuh.. oke je aku ase..


aku penat.. cant she saw that?? buta ke ape? ape masalah dia nak tegur cam tuh skali? tegurla cara baek.. aku bukan budak.. aku lebey tua dari dia.. what the hell la... ish... erm.. aku bukan marah cuma aku ada cam sket kat ati sket la.. aku ase aku pun ada terlaser dia b4 this, tapi cara dia sound aku xpatut.. aku xtawla cara yg aku wat nih ke x.. tapi memang stail aku.. aku xkan tegur orang yg saketkan ati aku selama 3 ari.. after that, aku tegur skali.. nak ckp dengan aku.. cakapla.. xnak cakap sudey.. xda rugi ape pun.. lastly dia basuh cawan dia mana guna aku punye sabun.. taw plaks xnak guna.. bukan kedekut.. taw plaks berfikir.. ntahla.. aku xtaw la.. minggu nih, minggu aku kena tindas dengan kawan2.. mungkin balasan tu aku sebab selalu buli kawan2 aku.. hehehe never mind.. sket pun xkecik ati.. setiap orang ada melakukan kesilapan dan kesalahan secara tak langsung.. so, in this case, i take it like a rubbish.. then, the smell and the dirty will gone and i'll be oke at that time.. erm.. aku malas nak coret panjang2 nih.. xpayah nyanyi kat bilik nih, sore ko xsedap~!! seb bek ada headphone.. selamat tinge aku~!! huh.. memang ngah suam2 kuku lagi nih.. hohohoho


kepada insan yg dimaksudkan.. aku bukan nak cari gaduh or what.. mungkin ko xsuka aku tulis kat blog nih.. tapi aku xsuka ko tegur aku cam tuh.. aku lebih tua dari ko, so please respect sket kat aku nih even aku nih huha huha... bukan dengan semua orang aku nak huha huha.. even ko roomate aku, it doesnt mean, ko leh sound2 aku cam tuh.. we can share what we have.. but we cant give some "advise" like that oke... plz remind it at ur brain.. ko nak tegur aku pasnih or x.. terpulang pada ko.. u dont know me very well, so plz stop assume that im easy to predicted oke.. im sorry for all my word.. sekian, wassalam..


*sorryla sebab entry kali nih panjang.. just meluahkan ape yang dirasa...



note : minggu yang sensitif and minggu teraniya.. who willing cares?