~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Wednesday, October 21, 2009

~..ragam manusia..~

assalamualaikum pembuka bicara ..


erm .. td siang aku nak balik ostel ujan punye la lebat .. nih semua gara2 nenek makan ayam basi tue la .. dok tahan2 aku sbb dia buhsan dok sorang2 .. hahaha last2 aku kena balik dalam keadaan basah .. sebab ujan lebat .. hihihi aku xtaw nak wat ape skrg nih .. malas nak study .. jap2 agi aku study .. skrg nih aku p rembat laptop kawan aku n broadband dia sbb broadband aku dah jadi cam berok .. hahaha lembap cam siput .. siput pun laju aku ase .. hahahahaha

erm .. aku nak cte la pasai ragam manusia nih .. 1st pasai org kaya la .. aku xsentuh sape2 .. cume bile aku tgk n selidik , ase cam errm .. no comment .. tu la ayat last aku .. hahaha cite nye cam nih .. masa aku p lcct .. ada 2 perkara pelik berlaku .. hehehe

cite pertama ..

ada la beberapa hamba ALLAH nih .. tapi kapir la .. cha ya nun alip .. taw la kaya .. dia leh buke pintu driver .. dimana sblh driver tuh keta banyak lalu lalang .. pada hal dia ngah parking .. kot ya pun kaya , jangan la sesuka ati wat cam tue .. kalu langgar kang susah plak sbb keta mahal .. so kena la bawa perlahan keta2 laen .. dah jammed .. haish .. aku perhatikan je la manusia2 nih .. pelik sungguh .. aku ckp dengan abg aku , abg aku pun agak terkejot gak la .. dah lama sket baru la dok tutup pintu keta dia .. manusia manusia ..

cite kedua ..

dalam situasi yg sama la .. still agi dalam keta .. memerhati dan diperhati .. hehehe cite nih pasai keta gak la .. erm .. alkisahnye ada sebuah keta nih merc i tot .. xsilap la .. bonet kat blkg xtutup agi .. tetiba dah jalan .. seb baek ada bumper .. dia bawak laju gak la .. so secara automaticnye bonet tu pun tertutup la .. pasai apa sok kalut sangat ?? pelik sungguh aku ..

cite ketige ..

ada 1 keta nih .. atas jalan raya la .. masa tu otw nak p ampang .. dia punye tank minyak xtutup .. hadoi .. seb bek yg dlm tu tutup .. bahaya weh .. jgn la ulangi benda yg sama koot .. sangat2 bahaya ..


cite ke empat :

blk dari sekolah .. ada 1 motor nih la .. dia bawak anak ka , adeq ka .. xsure la .. yg beso tu pakai la helmet .. yg kecik xdak la plaks .. bawa moto tue bapak punye laju .. yg dak kecik nih tutup mate sambil abg or apak dia bawak laju .. adoyai .. adoyai .. pelik bin ajaib sungguh .. hahahaahahaha


cite kelima :

bile caldina xleh nak start aku dah jadi separoh gila .. hahaha xyah cte ar .. malu den~!! hahaha


cite keenam :

bile da duet dok habeskan duet tok makan , makan dan makan .. bile xdak duet mulela cari adeq beradeq yg laen .. aku lagi tue .. hahahaha xnak cte ar .. malu .. wakakakakakakaka


cite ke tujuh :

bile org laen nampak kesalahan org laen tp cite kat org laen ttg kesalahan org laen .. tu mmg besa la kan .. hampir kesemua org membuat perkara yg sama .. aku pun x terkecuali .. hahahahahahaha


cite kelapan :

bile kawan korang dapat awek tapi macam dah lupe daratan .. hahaha ni lagi kes parah .. org laen bercinta koot weh .. xdak la mcm ada hamba ALLAH nih .. ntah la .. nak tego salah xtego salah .. sbb hamba ALLAh tue tua dari aku setahun ja .. hahaha exam dah dekat koot .. so beringat la .. aku sayang kawan2 aku .. xnak la nanti ada yg tercicir .. erm .. mungkin dia dah terer kot dlm network nih .. ape yg leh aku nasehatkan .. ko tu dah besar panjang .. dah tue pun .. taw beza yg mane baek yg mana buruk .. aku bukan jeles ko kapel pun skrg nih .. sumpah aku xjeles .. cume lately nih ko dah banyak berubah .. sedari la wahai teman .. jangan hanyut kerana cinta .. aku pernah rapat dengan ko .. aku taw ko cam ne dan ko taw juga cam ne bile aku cube menceritakan sesuatu dengan berselindung .. kwn2 laen xnk tego ko dah sbb bile tego ko xnak dgr ckp .. xtaw nak tego cam ne dah .. xpe la .. andai kata ko terbaca aku punye blog nih .. renung2kan la dah selamat beramal .. kami kawan2 ko .. xnak ko hanyut ..

erm .. abaikan la .. hahahaha aku da test tapi xbaca .. hahaha oke .. skrg leh start membaca dengan aman .. huhuhuhu k la .. ada masa aku upload agi oke .. hehehe salam..


moral of da story : manusia nih xsempurna dan xkan sempurna tetapi manusia boleh cube utk jadi sempurna walaupun xsempuna mana .. hahahaha

-------------kaloo rajen.. komen2 la yerk..-------------

No comments: