~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Sunday, November 23, 2008

hakikat kehidupan..

sedang aku merawat hati ini.. aku membelek2 friendster kawan aku nih.. hurm.. obi yang paling xsuka adalah membaca.. tp ntah kenapa aku tertarik dengan satu cerita... hayati bersama yerk..


"Perempuan itu ibarat sebiji epal… Epal yang tak berkualiti akan mudah berguguran ke tanah dan di kutip pelbagai jenis orang. Namun epal yang baik nun jauh di hujung pokok. Terkadang epal itu risau.
Mengapalah
aku tidak dipetik orang? Lantas dia merendahkan dirinya dan membiarkan dirinya dipetik orang. Namun sebenarnya ia alpa kerana ia telah Allah swt jadikan tinggi martabatnya. Hanya pemuda yang benar layak sahaja yang dapat memetik hatinya. Itupun pemuda yang diizinkanNya demi memelihara diri dan hati perempuan tersebut..…"


Maka dengan itu kaum perempuan, hargailah segala pemberian dariNya dan serahkanlah pemberian itu pada yang sebaiknya.. Jangan jadi seperti epal dihujung pokok.. Merendahkan diri kerana mahu dipetik orang..

note : kalian adalah cermin pada pasangan kalian.. bagaimana kalian, begitula pasangan anda..

No comments: