~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Tuesday, November 25, 2008

Hari pertama aku bekerja... sangat seronok..


assalamualaikum pembuka bicara..





hehehe hari ini first aku p keja kat tempat abg aku..
memang mendebarkan.. mana tak nye.. dah lama aku x wat keja2 tuh dah...
tapi sebelum tuh.. aku singgah kat alam budiman..
penempatan yang mungkin baru bagi aku.. hehehehe
rumah tuh dalam proses pembinaan..
aku dapat attachkan masa sblm rumah tuh dibuat..
it means.. rumah contohla.. hehehe cantek dan menarek.. :)



ni pemandangan dalam rumah contoh yang abg aku beli.. chantekkan..



yang ni pulak rumah contoh yang lain.. hurm.. nampak kemaskan..




yang ni plaks... bilik tdo dalam umah tuh.. memang sempoila.. ringkas tapi chantek..



begitula gambar2 dalam rumah contoh yang abg aku amek.. pattern rumah nih sama la rumah yang sedang dalam proses pembinaan itu..
terdapat pelbagai masalah yang aku dengar.. memang amat takutla.. hehehe
tapi aku yakin dengan ada keberkatan dari Ilahi... semuanya akan berjalan dengan lancar.. hehehe
teringat plaks aku masa aku p Alam Perdana, Klang..
pergh...rumah kat situ xusah cakapla... memang chantek wei bile dihias..
mengucap aku bile dah dihias mcm tuh.. memang xdapat nak digambarkan dengan kata2..
tgk jenis umah la plaks yang aku tgk tuh..
tapi overall semua chantek2 derang hias.. memang memikat hati..
aku tefikir gak.. mampukah aku dapat seperti yang aku tgk tuh..
bermuhasabah diri sekejap aku bile aku taw betapa payahnye nak dapat semua nih..
hampir2 2 jam lepaks kat umah yang ngah dalam proses pembikinan tuh..
aku pun p la opis..



kata p dengan bos.. so bile2 masuk ikut la bos.. hahahahahaha
aku pun keja cam besala.. mule2 aku lepak2 lagi..
sampailah bos soh wat claim.. mula dah rasa tanggungjawab yang aku kena pikul.. hehehe
pastu.. xcukup dengan tuh jew..
balik plaks.. aku gatal2 tanya ape keja aku..
dengan selamba kak ipar aku cakap keja aku sekian2..
eerm.. lagi la cam payah je aku nak wat..
aku terfikir balik la.. ape guna aku ada dip tapi xleh nak bekerja..
memang mule2 keyakinan tuh xda lagi..
bile dah lama2 aku ase keja nih menyeronokkan.. tapi bile xkena push la.. hehehehehe
sama gak aku terfikir bile aku baca blog kawan aku sowang nih..
ape guna kalu praktikal kejap tapi skill xtunjuk habes..
ape guna praktikal lama tapi xreti nak wat keja..
memang soxlan2 tuh bermain2 diminda aku nih.. huhuhuhuhu



hurm.. balik plaks.. aku balik dengan abg aku sowang agi.. macam besa..
ati terasa cam berat lak sebab ari nih aku xwat ape2 lagi sebenarnye..
just baru dapat tugas... hehehehe
jap lagi aku maw sempurnakan hari aku dengan tugas yang diberikan..
sedikit sebanyak dapat gak kurangkan kesaketan yang aku alami nih..
cayalah.. hehehehe




note : kalu ada dgr aku cam malas2 keja.. tego2 la aku eh..

No comments: