~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Sunday, August 8, 2010

..kelmarin..

kelmarin..

mungkin aku dalam lambat nak upload tapi aku tetap nak luahkan ape yang aku ase.. balik dari opis aku teros menyelitkan diri dlm komuter setelah hamper setengah jam aku menunggu.. ahh.. mencinya saat ni.. terpaksa berhimpit2.. macam2 baw yang aku baw.. panas, sesak.. aku tak maw begini hari2.. mmg aku akui aku manja.. aku takot bile keadaan begitu.. haishhh mintak dijaohkan.. aku cube menceriakan diri.. memaksa diri untuk semua dan baek pada semua orang yang tengah kepanasan.. hanya segelintir yang menyahut senyuman aku.. thanks..

sebelum naek komuter.. aku terpandang seraut wajah yang mempesona.. aku lebih suka memandang dari sisi.. sangat cantek.. aku sangat kagum dengan ciptaan Ilahi.. pandangan dari sisi membuatkan aku tak berkelip ketika memandangnya.. aku terpesona.. dengan kelembutan yang dimiliki.. ahhh.. bergetar sungguh jantong dan hatiku ini.. andai aku punyai ruang untuk jadi sebegitu.. waahhhhh.. mungkin tidak.. aku tak bisa menjadi yang laen.. inilah aku.. hanya yang menahan dengan kesabaran aku saja akan kekal.. hanya yang mampu menahan kegedikkan akan mengakui aku manja.. hanya segelintir.. tapi tak mengapa.. aku tak kesah semua tu.. semua orang ada hak untuk menilai.. yang pasti kemanjaan ku ini hanya org2 tertentu je yang perolehi.. hehe

komuter dah bergerak.. mata ku masih lagi memandang seraut wajah yang tenang. ah, tenangnye perempuan itu.. kalaulah aku boleh jadi setenang itu.. tentu hebatkan.. hehe tapi aku tak mampu.. aku suka memandangnya dari sisi.. sangat mengagumkan.. aku akui, aku mmg suka melihat wanita chantek.. sangat obeses pada wanita chantek.. bagi aku perempuan itu chantek walaupun ada yang mengatakan biasa sahaja.. pandangan mata kita tak sama bukan.. tapi aku suka melihat dia..

aku terkena kata sara.. kalau kite nak taw perempuan tuh baek dijadikan isteri senang je.. dia amat perihatin x pada org tua.. kalu dalam bus, dalam train ke.. dia kasi tak tempat duduk tu.. kalau kasi, bagoslah.. sebabnye benda tu basic je.. nak taw org tu hormat org tua or tak.. mmg xdinafikan.. kata2 sarah tuh ada benarnye.. tapi tak semestinya yang memberi itu baek belaka.. oke.. aku amek kata2 positive dari sarah.. dan.. perempuan chantek itu melakukannya.. aduh.. tersentuh hatiku ini.. baru ku dapat melihat persis wajahnya secara depan.. chantek.. mempersona.. berstokin di kaki, berbaju kurung, dan bertudung.. ah.. dia ada semuanya.. beruntung la kalu mana2 lelaki mendapatkannya..

bile ku beralih tempat, aku memandang lagi seraut wajah yang dicalit mekap.. tapi tak bertudung.. nice.. dia pregnant.. yang kelakarnya, masa dlm train tuh aku xtaw nk pegang sape, then baek hatinya memegangkan tangan aku supaya tak jatoh.. ah.. tersentuh lagi hati kecilku.. hanya mampu ku ucapkan.. thanks dan senyum.. aku termalu sendiri.. haha dan aku berniat, andai aku dpt duduk disblhnya akku akn kipas kuat2 kasi dia rasa angin.. tak kepanasan.. Tuhan makbulkan doa aku.. hehe aku dengan bangganya mengipas ibu mengandung dengan tersenyumm.. oh ya.. kini perempuan chantek yang hamil disisiku.. perempuan chantek bertudung dihadapanku.. ah.. indahnya..

sampai di UKM.. perempuan2 itu turun.. aku mengekorinya sampai kelibatnya hilang.. bila lagi akan ku temu kamu si chantek.. harap suatu masa nanti akan aku ketemu kamu.. aku menantikannya.. sesudah itu, hati aku menyirap dengan si tudung labuh berbaju kurung.. salahkah aku berselipar dan berbaju kurung?? suka hati aku la aku punya trend.. bukan selipar jepun pun.. ni la ragam manusia.. kenapalah aku tak bertemu dengan si chantek lagi.. sekurang2nya aku mampu bermusahabah diri aku.. hehe

aku suke memerhati.. kadang2 ape yang aku dapat adalah keseronokan.. dan pengalaman untuk masa depan.. hidup ini senang jika kita tahu hala tujunya.. dan kita mampu reka dengan baek.. jika tidak.. pasti kita akan tersungkur jika kita masih tidak berpijak dibumi yang nyata.. dengan bantuanNYA.. pasti hidup ini lebih mudah.. ;)

No comments: