~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Saturday, January 17, 2009

..hari ini dan semalam..

assalamualaikum pembuka bicara..

erm.. semalam aku p demc ( darul ehsan medical centre ) kat seksyen 9.. aku hantar mak aku masuk spital.. memang amat mendebarkan.. ase sedih pun ada.. yelah.. kesian kat mak aku.. yelah dah la tua.. isi pun xda.. saket la bile kena masuk air dalam badan.. pergh.. amat menyeksakan mata aku bile aku tgk.. aku sendiri pun ase saket bile diperlakukan cam tuh.. pergh.. hamper2 aku menitiskan air mata bile aku tgk semua tuh...

bile doctor dah check.. dia kata mak aku kena tahan.. sebab tekanan darah n kencing manis sangat tinggi.. thats y mak aku menggigil bagai nak rak malam tu.. aku baru realize semua tuh.. ase aku cam ank tak bertanggungjawab buat mak aku cam tuh.. so aku dengan ase gelabah aku calling2 abg aku.. xdapat.. ntah mane derang pegi.. so i decide nak p alone.. seb baek bile aku nak gerak abg aku sampai.. so aku pun p dengan dia..

bile dah pay just deposit 2thousand ringgit barulah mak aku kena dok spital.. so bile kena pasang wayar tuh aku nak nanges tgk wayar2 selirat kat badan mak aku.. aku xdapat tahan sebak.. so aku xnak mak aku dapat kesan.. aku p bilik air.. aku nanges dalam bilik air.. hamper 5 minit barula aku keluar.. i think mak aku perasan aku nanges sebab dia tgk mata aku merah jew.. aku sedih sangat2.. aku ase semua family aku nanges cuma derang cari port yg baek tuk keluarkan air mata tuh n berkelakuan masing2 cool.. cuma xnak keruhkan keadaan jew..

aku jaga mak aku sepanjang malam.. sampai aku naik tingtong pun ada.. xpe.. demi mak aku.. aku sanggup.. berhenti unikl jaga mak aku pun aku sanggup.. mak xleh cari lain beb.. setakat unikl.. bile2 leh masuk.. masa tuh aku dah xpk ape dah.. just nak temankan mak aku.. tiap2 jam kena suntik penesilin (cam ni kot eja nye) n tiap2 jam jugakla kena amek darah.. aku temankan mak aku walaupun aku hamper2 nak pengsan.. aku tetap teruskan.. and lastly.. mak aku punye tekanan darah n kencing manis dah turun.. aku berasa amat lega selega2nya..

aku msg kawan2 baek yg aku ase.. dan semua xda respond.. yea.. mungkin derang dah tdow.. i assume like that la.. but at the morning.. dari 5 owang kawan2 yang aku ase baek.. hanya 3 owang je yg kasi respond.. aku sangat2 terharu.. thanks friends.. korang memang benar2 kawan yg aku perlukan disaat2 aku jatuh.. to shahril, ayu n hairy.. thanks a lot.. thanks sangat2.. aku hargai kawan.. thanks... thanks.. by da way.. skrg aku benar2 realize sape kawan baek aku yg sbnr2nya.. thanks..

bile pagi abg aku tibe... so tghari aku balik umah la.. ni yg aku tulis blog nih.. ptg kang maw pegi sana ganti shift malam plaks.. xpela.. demi mak aku.. sambil2 tuh leh aku blaja.. xda hal la..
aku nak tdow japla.. need energy for long night.. bye...


wassalam...


note : kawan2 doakan mak aku sembuh yea...

No comments: