~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Wednesday, July 23, 2014

..mencariNya..

Mungkin Tuhan ambil itu kerana ingin menghadiahkan sesuatu yang agak mahal bayarannya berbanding ape yang aku xdapat.. Aku xnampak.. Aku buta.. Walau depan mata ia berdiri.. Menyampaikan sesuatu dlm senyap.. Yang nyatanya hanya diperlihat bila kita dalam keadaan yang lemah.. Mencari jawapan paling mudah walau sndri tak mampu berdiri..

Andai ini bayaran paling murah kau berikan agar aku berdiri di landasan yang benar.. Aku terima ya allah.. Aku terima.. Semoga dengan adanya landasan ini, aku mampu utk mencari jalan kedamaian yang selama ini aku cari..

Thursday, June 5, 2014

~ Syukurlah.. ~

Assalamualaikum..

Lama menyepi sampai ditegur oleh sidia.. "Ape bersawang sangat kau punye blog? Xnk update ke?" Sentap?? Tidaklah.. Jawapanku senang jewp.. "Takde idea.." Conversation habes kat situ..

Bermula la disuatu tempat.. Dimana rezeki yang xseberapa ku cari demi masa yang tak ternilai.. Kadang2 aku termenung.. Terfikir.. Ape sebenarnya yang dicari selama hidup aku ini? Semalam aku dengar luahan rasa dari hamba allah yang asalnya cina telah convert ke Islam.. Bile ditanya ape yang dicari adalah keredhaan..

Kekayaan bukanlah satu tiket yang bole tempah ke syurga.. Setiap kehidupan Allah dah tentukan khdpannya.. Duit kaya.. Tapi sibuk.. Kejar duit sana sini.. Bila tua kesunyian.. Bila miskin atau sederhana dan kita bersyukur pasti cukup.. Mungkin ape yang aku nak smpaikan xjelas.. Cukup dengan ape yang aku paham..

Semoga aku dapat mencari kedamaian dan keredhaan Allah sebelum aku menutup mata.. Amin..

Monday, November 4, 2013

..Terima Kasih..

Ya.. Terima kasih..
Terima kasih yang tak terhingga pd mereka yang memahami..
Pada mereka yang mengerti..
Pada mereka juga yang memberi sokongan..
Janji Allah itu selalunya pasti..
Janganlah engkau dustai..
Kelak mengaburi mata hati..
Biar diri dilanda onak duri..
Jangan pernah letak sebarang kemusykilan dihati..
Biar semua terbentang luas nanti..

Berjanjilah diri..
Selagi pegangan masih dihati..
Kau xkan dikhianati..
Kau xkan dihancuri..
Pastinya yang tidak diingini akan terpatri..
Cukup untuk hari ini..
Luka dihati telah disirami..
Semoga gembira abadi..
Tanpa kau yang menyakiti..

**hurmmm.. Hilang sudah sengsara dihati.. Hanya yang ada kesyukuran yang tak terperi.. Alhamdulillah ya illahi.. (T____T)

Wednesday, October 30, 2013

~ ??? ~

Salam..

Dah lama aku tinggalkan blog ni.. Bersawang2 dah.. Memang benar aku hanya dtg bila aku perlukan teman untuk ubati hati aku..

Hurmmmm banyak perkara aku pk kan.. Banyak juga alasan dan jawapan yg dpt.. Mengapa mencari kesenangan sendiri untuk mencapai ape yang dihajati.. Jijik utk aku perlaku sedemikian rupa.. Rasa hina yang teramat bila ada terselit dihati.. Apakah??

Aku xmampu untuk puaskn ati semua org.. Sebab aku xmampulah aku rasa nk tutup mulut makhluk yang xbertimbang rasa tu.. Since dr study smpai ke tmpt keja.. Aku xlari dari semua ni.. Perlukah aku mengikuti lngkah mereka atau aku belum temui jawapan yang sebenar untuk aku hilangkan semua itu dr kehidupan??

Berikan aku kekuatan agar aku temui jawapan utk semua rangkaian persoalan.. Hurmmm tiada kata yg dpt aku lunaskan.. Biarkan ia bersarang.. Biarlah allah balas setiap perbuatan mereka.. Mungkin aku lupa padaMu sehingga aku diuji begini.. Maaf..

Saturday, September 28, 2013

..tunggu hari pembalasan..

Hurmmm da lama xhupdate.. Sunyi sepi.. Xde ape nak coret cume nak pesan.. Jangan angkuh.. Jangan takbur.. Jangan riak.. Jangan sesekali kau merasa diri kau hebat dengan setiap tingkah laku yang kau buat.. Ingatlah doa orang2 teraniya ni cpt mmakbulnya.. Salah satu da nampakdepan mata..

Kau buat xpe.. Orang laen xbole.. Learn how to respect people first then they will respect you back.. Ni bahasa simple.. Kalu xpaham jangan meroyan bile aku buat perangai.. Kbai.. Selamat malam..