~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Thursday, June 5, 2014

~ Syukurlah.. ~

Assalamualaikum..

Lama menyepi sampai ditegur oleh sidia.. "Ape bersawang sangat kau punye blog? Xnk update ke?" Sentap?? Tidaklah.. Jawapanku senang jewp.. "Takde idea.." Conversation habes kat situ..

Bermula la disuatu tempat.. Dimana rezeki yang xseberapa ku cari demi masa yang tak ternilai.. Kadang2 aku termenung.. Terfikir.. Ape sebenarnya yang dicari selama hidup aku ini? Semalam aku dengar luahan rasa dari hamba allah yang asalnya cina telah convert ke Islam.. Bile ditanya ape yang dicari adalah keredhaan..

Kekayaan bukanlah satu tiket yang bole tempah ke syurga.. Setiap kehidupan Allah dah tentukan khdpannya.. Duit kaya.. Tapi sibuk.. Kejar duit sana sini.. Bila tua kesunyian.. Bila miskin atau sederhana dan kita bersyukur pasti cukup.. Mungkin ape yang aku nak smpaikan xjelas.. Cukup dengan ape yang aku paham..

Semoga aku dapat mencari kedamaian dan keredhaan Allah sebelum aku menutup mata.. Amin..

1 comment:

Anonymous said...

smpai gimau pn leh men nyuruk2 lam blog diaa
bkn bsawang2 lg dh..
:p :p :p