~..The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams..~

.. sila tinggalkan jejak..

Thursday, July 21, 2011

..hari ini..



Salam 1 Malaysia..

Finally.. I'm home at Kampung Baru, Kuala Lumpur, Malaysia.. waaaaaaaaa.. sepanjang perjalanan tadi macam2 perangai Qist jumpe.. hehe ikut hati nak je update status kat FB bagai kan.. tapi bile pikir kan balik, apelah gunenya kite menempiaskan kemarahan kite pada orang yang tak sepatotnye.. hehe kalau diikutkan sangat perangai kanak2 Qist nih dah lama Qist buat.. sekarang xleh ikot napsu bagai.. tetibe lak slow.. hehe bukan ape.. majoriti yang tegor Qist nih semuanya berumur.. huihh dah tua sangat ke aku nih?? seb bek la Qist nih friendly.. law still keanak2an.. sian lah makcik tu cakap sorang2.. hehe

ermmmm.. yang paling best skali, ada sorang gadis nih la.. Qist rasa sure dia bawah Qist sbb tgk susuk subuh dia pun kecik jew.. dia nih laen bangsa.. siap beramah mesra dengan Qist.. tanya nak g mana.. terharu kejap tu bila dia kata.. "okaylah.. bai.." uiksss.. 1st time Qist jumpe orang camtu.. bkn kawan pun dgn dia.. hehe tetibe je nak say hi hi bye bye.. hehe xpelah.. itu yang dinamakan semangat 1 Malaysia.. padahal sebelom nih, Qist siap kutuk2 agi bangsa dia.. hehe Tuhan tu adil.. padan muka Qist kan.. hehe

dalam komuter td ada la segerombolan manusia yang speaking gile terbabas.. aleh2 dok bincang2 dengan kawan2 dia, tanya nak g KLCC cam ne.. haha ase nak berguling2 bagai.. bukan ape.. kau dah pakai earphone tuh, kau slow la volume tue.. tak pun kau cabotlah salah satu earphone yang ada kat telinga tue.. takdelah jerit2 dalam komuter nak borak2.. coii!! kelakar gak bile naek public transport nih.. bermacam2 helah kite jumpe.. law bus xpress xsempat nak jumpe cam nih.. hehe aduyai.. manusia.. manusia.. hehe

oklay.. Qist nak mandi lah.. nak merehatkan badan jap.. hehe jap g nak kuar dengan kakak Qist.. hehe kenalah bersihkan diri dlu.. okaylah.. kalau rajin nanti Qist hupdate balik kay.. :) papai..



..luahan..


Salam 1 Malaysia..

Sedang asyik mendengar lagu Anuar Zain + tengok cite Sepah lalali tamplom, tetiba terasa nak update blog.. tapi kan sumpah kelakar and saket perot.. hehe Tapi sebelum tu.. aku tengok cerita "Sekali lagi Cinta.." ermmm best gak la cte tue.. sedey pun sedey gak.. hehe berair gak la mata aku bile tengok cite tue.. hehe xpelah.. abaikan.. aku nak cerita laen sebenarnye..

ceritanya begini.. :

tadi aku pergi lah melawat wall kawan2.. nak jadi kan cerita, aku terview lah hamba allah nih.. pakai fake user.. kadang2 aku terpikir dan sering terfikir.. sangat2.. perlu ke kite berdoa balik atas balasan yang Tuhan berikan pada kita?? maksud aku.. berdoa balik bukan sebab tak redha atas ujianNya tapi berdoa balik atas balasan Tuhan berikan pada dia utk org laen.. ermmmm mungkin agak payah untuk difahami.. tapi.. inilah sebenarnye kenyataan..

sering kali aku tertanya.. adakah dia menerima balasan setimpal dengan perbuatan dia selama ini?? hampir 4thn aku diperbodohkan.. even skrg aku tak kawan dengan dia, tapi dia datang tiba2.. bkn nak pun aku nak igtkan dia tue.. aku sering tanya pada dia.. "kenapa eh aku teringatkan dia.." so hamba Allah nih pun balas.. "maybe sebab dia teringat ko gak.. " bile aku tanya inilah jawapan yang sering aku dapat.. ermmmm

sumpah, di hati kecil aku.. aku takkan maafkan kau sampai bila2 pun sampai lah kau mintak maaf kat aku sendiri dan mengaku salah silap kau selama ini.. aku buat macam nih pun sebab lately ni aku teringatkan kau dan perbuatan2 kau selama nih.. senangnye kau permainkan aku bukan.. ermm tak pela.. aku yakin, Tuhan akan balas setiap perbuatan kau.. aku yang kau pernah anggap sebagai sahabat konon2nya, sangat mudah kau kenakan aku..

ye! mule2 aku tak pernah langsung salah anggap dengan kau.. tapi aku yakin, Tuhan tu adil.. Tuhan tu tunjukkan aku sikit demi sikit.. dan bile aku ceritakan pada kau apa yang aku rasa, kau yakinkan aku semula dengan angan2.. ermmm hinanya sikap kau.. itulah punca kenapa aku berubah hati dengan kau.. walhal kau sendiri tahu, kau lah insan yang sering mendapat perhatian aku.. tak kiralah waktu kau susah or senang.. ye! aku mengaku aku tak pandai.. tapi tak bermaksud.. kau boleh perbodohkan aku dengan kepandaian kau.. aku mengaku.. aku selama nih, tak pernah doakan kau.. tak pernah mintak sebarang musibah untuk kau.. sehinggalah kau minta balik pada Tuhan untuk mereka2 yang Tuhan telah berikan ujian pada kau..

aku terkenang.. dan bila aku kenangkan aku tersenyum sendirian.. paling tak sangka.. kau kata pada aku, manusia yang kau ingin kenalkan pada aku akan pergi jauh.. ye.. memang aku bersedih.. blog aku jadi saksi kesedihan aku.. tapi sebenarnya dia ada je kat Malaysia nih.. haha yang terbaru, aku tengok dia siap berkepit lagi dengan tunang dia.. haha maybe kat luar negara kot.. haha maybelah.. MAYBE.. dari situ Tuhan dah tunjukkan aku segalanya tentang kau.. tapi aku!? aku masih lagi terima kau.. aku nak tahu sejauh mana kau mahu bermain dengan aku.. sedangkan kau tak tahu aku dah taw semuanya.. ajaib bukan..? haaaaa.. inilah dia namanya kuasa Tuhan..

dari hari ke hari aku nak luahkan dalam blog aku nih.. tapi tak terluah.. tapi sekarang aku ada keyakinan.. tak perlu kau nak doakan orang laen atas balasan yang Tuhan berikan pada kau.. cubelah pelajari cara untuk menerima hakikat dengan hati yang terbuka.. tak perlu kau pendamkan semua demi ego kau.. orang laen tak sukakan kau sebab ego kau.. kau marah bile orang belagak.. tapi kau?? pernah kau fikir cam ne kau pulak pada pandangan orang? aku takkan mengata kalau kau tak mengata aku.. aku takkan membenci kalau kau tak buat salah dan mengaku atas silap kau..

aku insan yang mudah memaafkan bile orang yang bersalah mengaku salah dan memohon maaf pada aku.. tapi sekiranya orang yang terlalu ego aku biarkan saja.. jawapan aku mudah.. "tuhan kan ada.. Dia akan balas segalanya.." dan sekarang barulah tenang hati aku.. dan aku boleh terima dengan seadanya yang Tuhan akan balas setiap perbuatan kau.. Itu janjinya.. aku tak meminta dan aku tak merayu.. cuma aku mahu Tuhan tunjukkan pada aku.. itu sahaja..

dahlah.. aku dah malas nak bercerita pasal kau kat blog aku.. hehe pandai2 kau la hidup.. tak lama lagi nak habes blaja.. pandai2 la kau uruskan semuanya dan pasti kau akan dapat kenali siapa diri kau sebenarnya nanti okay.. kalau kau baca.. alhamdulillah.. datang pada aku.. dan aku akan maafkan serta lupakan yang lepas.. sekiranya kau masih ego.. terpulanglah..

dengar lagu anuar zain nih lagi bagos.. rawat sket luka dihati.. hehe jom dengar!


Thursday, June 30, 2011

..entri hari khamis..



Salam 1 Malaysia..

yeehuuu.. hehe see at the picture.. taw kan.. tu maknenye org tue ngah nyanyi kan ? yang Qist pulak kan, kempunan nak p karok dengan kakak Qist td.. arghhh gile tensen hidup.. penoh semangat Qist nak p karok, aleh2 xdak lak.. adoyaiii.. dah la berjam2 mencari tempat tue.. salah info kan, berjam la jadinya even tempat tue leh jd 10 minit.. haha tak pe! xleh nak wat ape la kan.. huhu

bile da xde rezeki, Qist pun dengan separoh patah hati g la balik.. ingat nak g mesra mall, aleh2 akak Qist kata.. dah nak pukul 5.. anak2 dia balik kul 5 lebey.. sob sob sob.. last2 skali, pegi la expo yang ada kat sini.. hehe barang semua murah2 weh.. rambang mate Qist tgk.. fuuyooo.. yang datang dari melaka, penang.. pasni bile tanya balik, expo nih nak habes da.. means, nak pindah la sbb kurang memberangsangkan.. ermmm kesian gak kan.. payahnye cari duet.. ermm..

dah sudah jalan2 cuci2 mate, g la nearest taman permainan kat situ.. maen kejap jew.. nak hilangkan bosan jap sambil makan jerok! waw! heaven hidup Qist.. skrg pun nak melantak jerok gak! haha mmg febret Qist kan.. mamat tu lak kata jerok tuh mmg datang dari penang! waw! memang sedap la kan.. huhuhu

jerok pun da sampai, Qist nak melantak sekarang~ hahahaha bai!


**nikmat yang tak terkata bila jerok da masok dalam mulut! nyum3.. hehe


Thursday, June 23, 2011

..rendu lagi..



Salam 1 Malaysia..

Sedang menjalani hari dengan kebosanan, Qist pun g la wall member2.. tgk kenangan lama.. haha tetibe terpandang satu gambar nih.. haiii laen beno Qist rasekan.. tetibe Qist ghase ghendu plak pada gambo tu.. maknenyew org dalam picture tu la.. haha kelakar lak.. yelah.. seorang yang demand, sangat cerewet, egoist, bla bla bla bla dan bla bla bla.. haha malas Qist nak cite kan.. huhu

tapi kan, law kite rendu kat org tu, agak2 org tu rendu tak dgn kite? soxlan cepu emas nih.. dolu, kawan Qist penah gtaw la kan kalau kite rendu seseorang, orang tu pun rendu kan kite.. haha mule2 Qist tade la caye sangat, tapi kadang2 tu logik gak.. haha tapi xelok pun ikotkan semua tue.. yelah, mungkin ada makhluk halus sedang mengenakan kite kan.. mane la taw.. huhu nih andaian Qist jew.. hehe

tapi sumpah, Qist rasa rendu dengan dia.. rendu lah.. rendu nak membahan kaw2 dgn dia.. yelah, Qist dlu jahat.. suke bahan dia.. dia senyap jew.. mungkin malas nak layan Qist yang kebudak2an nih.. haha nak wat camne.. if nak terima Qist, kena la terima sifat kanak2 yang ada dalam diri nih.. hehe tak semua orang leh terima sifat keanak2an w/pun umur dah tua.. dah memang sifat semula jadi.. sidat anak2 nih mmg ada dalam diri dari dlu.. kadang2 jahat mcm kanak2 pun ada.. dengki dgn org pun cam kanak2.. haha tu sebab bile kanak2 wat gewdix2 jew rasa meluat.. haha tak terfikir gamaknye perangai pun camtue.. haha abaikan.. hehe

ermmm Qist harap.. rendu ini akan berkurangan lah hendaknya.. amin.. ermmm sape dia? sape yang rasa Qist sedang rendukan.. itulah orangnya.. haha k lah, nak tedo lah.. tak taw nak wat ape.. hehe k, bai..

p/s : knp tetibe je panggil Qist nih? hahaha abaikan.. nampak sweet.. hehe

Wednesday, June 22, 2011

..arissa..



Salam 1 Malaysia..

Tadaaa.. bile da bosan ni la haselnye.. hehe snap picture dengan anak sedara aku.. hehe comelkan.. nama dia Nur Arissa binti Fadhlan.. ramai yang kata dia comel and ada yang kata rupe dia cam aku? haiii bior bebeno.. mane ada kowt.. hehe yang pasti nak wat dia senyum bukan senang.. sebagai makcik yang berkaliber, aku penoh dengan sepenoh hati melemparkan sehabis mungkin supaya budak kecik tu senyum.. hehe

macam2 aksi.. tapi aku malas nak upload semua pict, jadi aku pun letak je la gambar tu skali.. hehe law nak tengok besar2 sile ke fb aku yerp! situ melampoh gambar si kenit tue.. hehe tadelah banyak sangat pun.. bape keping jew.. over je kan.. hehe

sebenarnye kepala da ting tong sbb aku minum air caffeine.. sbb tak da brand mcm nescafe, coffee bla bla bla.. takpe abaikan.. tetibe tade mood nak update.. haha later on aku hupdate yerk! mulut da cam naga da.. huahuahua..