.. sila tinggalkan jejak..
Sunday, December 4, 2016
new place new environment new life
Sekali nak update kantoi dengan supervisor daa.. haisehh naseb baek xmengamok..kahkahkah wahh..lama gile x hupdate sini.. bersawang2 dah.. kuikuikui.. okay nak bla.. kbye~! haha
Monday, October 19, 2015
Sunday, December 7, 2014
cerita kenduri kawen iqwan
Takde la cederah parah.. Cume calar je kan.. Jgn nak pondan sngt meraonh xtentu hala.. Kihkihkih i'm strong enuff babeh.. Kikiki fuyussssss..
Haaaaa.. Inilah gambo budak degel tu a.k.a saka.. Haha lama xpanggil dia saka.. Kawen dah ko dek.. Jgn dogey2.. Jgn bega yoh.. Jaga bini ekau leklok.. Anugerah Allah jgn persiakan.. Sbnrnye panjang lebar aku nk tazkirah dia td.. Tapi oleh sebab dia Raja Sehari.. Maka.. Aku diamkan aje mulut kecik aku nih dr membebel xtentu hala.. Haha ekau solamat!!!
Balik dr kenduri kawen budak nih.. Hujan lebat.. Masa kawen hujan.. Aku cube smpaikan tag line.. "Masa kecik2 suke mkn dlm periuk ke??" Tapi dia blur.. Msg xsampai.. Urghhh last2 aku soh dia tanya puan jijah.. Hope dpt pnjelasan.. Hahaha kejamkan aku.. Mintak dijaohkan lah masa turn aku nanti.. Ameen..
Smbg blk.. Blk dr kenduri.. Aku pun pegi la lalu kuala klawang - kajang.. Perghhh xtreme jln eh.. Sape suke drift bole la.. Pastu tah mcm ne.. Ade 2 sorang hamba allah nih xcident jth moto.. Taw2 terbaring je.. Katanya terlanggar plastik msa selekoh.. Aku nk tlg pun xtaw nk tlg ape.. Sbb xde ape2 yg bole aku tlg..
Ade sorang makcik ni bebel2 n tunjuk skill.. Lap luka bdk tu dgn tisu.. Keadaan terdesak.. Jd lap la.. Aku pun xkesah sgt memula.. Tp nak je aku smpuk.. "Makcik.. Kat luka dia jgn bg kena tisu.. " tapi aku xdgr pun sore.. Laaaa.. Ckp dlm hati rupanya.. Just because dia da tunjuk skill aku biarkan.. Aku n encik tunang tunggu la kot2 xbole bgn mamat tu kan.. Alhamdulillah bole.. Niat hati nak hangkut budak tu msk dlm keta encik tunang aku.. Last2 sepi.. Haha
Nampak x aku jadi bisu tetibe just because aku rasa aku kerdil sgt xmampu tlg bdk tu.. Hahahaha lastly aku suh encik tunang beli safety kit and prepare dlm keta if ade emergency.. Hahaha dahla.. Ngantok dah nih.. Sok luse sambong.. Arioss..!! Eh slh.. Assalamualaikum w.b.t..
Saturday, December 6, 2014
..no idea..
Haha dah mcm hape dah tetibe skema.. Dh lama xhupdate.. Nak hupdate.. Lupe.. Biasalah dah tua.. Kuikuikui.. Aku..
(After half and hour..)
Wahhh buntu sebenarnye.. Tataw ape nak cerita.. Hahaha lawak btl.. Xpela.. Just sharing.. Anak buah aku dpt 4A1B.. Hebat btl.. Kalah aku nih.. Kihkih.. Xpela.. Tahniah diucapkan.. Okay.. Nak share tu jewp.. Baiii..
Wednesday, July 23, 2014
..mencariNya..
Mungkin Tuhan ambil itu kerana ingin menghadiahkan sesuatu yang agak mahal bayarannya berbanding ape yang aku xdapat.. Aku xnampak.. Aku buta.. Walau depan mata ia berdiri.. Menyampaikan sesuatu dlm senyap.. Yang nyatanya hanya diperlihat bila kita dalam keadaan yang lemah.. Mencari jawapan paling mudah walau sndri tak mampu berdiri..
Andai ini bayaran paling murah kau berikan agar aku berdiri di landasan yang benar.. Aku terima ya allah.. Aku terima.. Semoga dengan adanya landasan ini, aku mampu utk mencari jalan kedamaian yang selama ini aku cari..
Thursday, June 5, 2014
~ Syukurlah.. ~
Assalamualaikum..
Lama menyepi sampai ditegur oleh sidia.. "Ape bersawang sangat kau punye blog? Xnk update ke?" Sentap?? Tidaklah.. Jawapanku senang jewp.. "Takde idea.." Conversation habes kat situ..
Bermula la disuatu tempat.. Dimana rezeki yang xseberapa ku cari demi masa yang tak ternilai.. Kadang2 aku termenung.. Terfikir.. Ape sebenarnya yang dicari selama hidup aku ini? Semalam aku dengar luahan rasa dari hamba allah yang asalnya cina telah convert ke Islam.. Bile ditanya ape yang dicari adalah keredhaan..
Kekayaan bukanlah satu tiket yang bole tempah ke syurga.. Setiap kehidupan Allah dah tentukan khdpannya.. Duit kaya.. Tapi sibuk.. Kejar duit sana sini.. Bila tua kesunyian.. Bila miskin atau sederhana dan kita bersyukur pasti cukup.. Mungkin ape yang aku nak smpaikan xjelas.. Cukup dengan ape yang aku paham..
Semoga aku dapat mencari kedamaian dan keredhaan Allah sebelum aku menutup mata.. Amin..
Monday, November 4, 2013
..Terima Kasih..
Ya.. Terima kasih..
Terima kasih yang tak terhingga pd mereka yang memahami..
Pada mereka yang mengerti..
Pada mereka juga yang memberi sokongan..
Janji Allah itu selalunya pasti..
Janganlah engkau dustai..
Kelak mengaburi mata hati..
Biar diri dilanda onak duri..
Jangan pernah letak sebarang kemusykilan dihati..
Biar semua terbentang luas nanti..
Berjanjilah diri..
Selagi pegangan masih dihati..
Kau xkan dikhianati..
Kau xkan dihancuri..
Pastinya yang tidak diingini akan terpatri..
Cukup untuk hari ini..
Luka dihati telah disirami..
Semoga gembira abadi..
Tanpa kau yang menyakiti..
**hurmmm.. Hilang sudah sengsara dihati.. Hanya yang ada kesyukuran yang tak terperi.. Alhamdulillah ya illahi.. (T____T)
Wednesday, October 30, 2013
~ ??? ~
Salam..
Dah lama aku tinggalkan blog ni.. Bersawang2 dah.. Memang benar aku hanya dtg bila aku perlukan teman untuk ubati hati aku..
Hurmmmm banyak perkara aku pk kan.. Banyak juga alasan dan jawapan yg dpt.. Mengapa mencari kesenangan sendiri untuk mencapai ape yang dihajati.. Jijik utk aku perlaku sedemikian rupa.. Rasa hina yang teramat bila ada terselit dihati.. Apakah??
Aku xmampu untuk puaskn ati semua org.. Sebab aku xmampulah aku rasa nk tutup mulut makhluk yang xbertimbang rasa tu.. Since dr study smpai ke tmpt keja.. Aku xlari dari semua ni.. Perlukah aku mengikuti lngkah mereka atau aku belum temui jawapan yang sebenar untuk aku hilangkan semua itu dr kehidupan??
Berikan aku kekuatan agar aku temui jawapan utk semua rangkaian persoalan.. Hurmmm tiada kata yg dpt aku lunaskan.. Biarkan ia bersarang.. Biarlah allah balas setiap perbuatan mereka.. Mungkin aku lupa padaMu sehingga aku diuji begini.. Maaf..
Saturday, September 28, 2013
..tunggu hari pembalasan..
Hurmmm da lama xhupdate.. Sunyi sepi.. Xde ape nak coret cume nak pesan.. Jangan angkuh.. Jangan takbur.. Jangan riak.. Jangan sesekali kau merasa diri kau hebat dengan setiap tingkah laku yang kau buat.. Ingatlah doa orang2 teraniya ni cpt mmakbulnya.. Salah satu da nampakdepan mata..
Kau buat xpe.. Orang laen xbole.. Learn how to respect people first then they will respect you back.. Ni bahasa simple.. Kalu xpaham jangan meroyan bile aku buat perangai.. Kbai.. Selamat malam..
Sunday, August 25, 2013
..Herbal Essences pujaan ku..
Salam 1 Malaysia..
Hehehe tetibe upload pict Herbal Essence ni kenapa? pelikla pulak.. bukan dapat extra money pun sbb tlg wat iklan.. huhu tapi xpela.. aku xkesah.. cume aku nak share kan sumting la kat sini.. shampoo nih bagi aku best!! tersangat la best.. bile aku pakai siyesly rambut aku cpt panjang.. nama pun for "long term relationship.." so pepaham le.. yang peliknye bile aku tanya ehem2 aku.. rmbut dia xpanjang plak.. haha maybe xsesuai kot dengan dia.. hehehe abaikan..
yang aku penah cube shampoo only + other conditioner.. mask rambut xpenah lagi la.. tapi memang best la.. terasa cam rengan je rambut aku.. yelah sebelum nih rambut aku tersangat la panjang.. skrg nih panjang je.. so, aku xtry la kan utk yg terbaru nih.. hihihi
sakan punye soping arinih sbb menatang nih tersangatlah murah.. 2 for RM20.88.. bayangkan sebelum nih seketul je RM16.90.. kalu 2 ketol? so aku membeli dengan gaya tersangatlah bijak.. (perasan! naek lif tekan sendiri..) aku gunekan voucher yang sedia ada + dengan staff purchase tempat aku kerja.. haselnya? 2 for RM13.80.. hahaha mane aku xpuas hati?? siapa pun akan berpuas hati yang teramat la sangat!! gembira xterkata.. balik pun senyum2 je..hahaha
hurmmm.. shampoo yang sedia ada pun xterhabes.. beli lagi yg laen.. okay! aku sangat tamak!! haha shampoo utk herbal je.. ada 3 and 2 conditioner.. l'oreal 1.. dove 2.. herbal essence yg kecik 1.. hurmmm ape lagi eh.. haaaa.. satu agi brand.. lufer! kikiki sunsilk + conditioner.. haha gile kan? sangat taksub dengan shampoo.. mandian xpe lagi.. sbb dah bnyk pakai slalu.. xpe.. t aku beli yg len plak.. kikiki best kan soping! haha
oklah.. nak chau dlu.. laen kali sambung.. arios!
Friday, August 23, 2013
..Sokay, Its okay, Okaylah..
Salam 1 Malaysia..
Hurmmmm kadang2 dugaan yang datang nih nampak je remeh tapi susah untuk diterima kat hati nih.. bile kata disalah erti lagi la menyirap segala benda.. kadang2 aku terpikir macam mane nak buat orang paham dengan ape yang aku buat.. sekeliling aku.. tempat keja.. rumah.. kawan2.. Aku xmintak ape2.. pakse orang suke aku ke.. hape ke.. tidak.. itu hak kalian masing2.. cuma aku terpikir cara terbaek untuk orang paham ape yang sebenarnya aku cube sampaikan.. adakah dengan cara berdiam diri? dengan jadi orang gile meroyan sana sini? hurmmmm.. dari tempat keja sampai lah kerumah nih aku pk.. aku xmintak dilayan baek.. cume paham situasi je..
aku paham.. aku pun xbole nak paham orang.. tapi at least aku cube.. betulla kata org.. rambut sama hitam hati laen2 kaler.. hhurmmmmmmmm sabarlah.. sabarlah sabariahhh oiiii.. malas la nk pk.. bosan melanda2 kepala nih.. baek layan lagu seksi nih.. terhibur sket.. hehehe
#hak #berkata #hak #anda
Tuesday, August 6, 2013
..sandaran hati..
Hurmm tenang hati aku dgr lagu nih.. nih lagu febret aku since aku dr diploma lagi.. lagu ni sure menghantui aku.. best! bile ada masalah then dengar, aku rasa masalah tu hilang perlahan2 bersama lagu yang sedang berirama nih.. ceh! skema sungguh ayat nih.. aku boring tataw nk buat ape.. nak tedo la.. ariosss..
Monday, August 5, 2013
..tiada lagi.. kenapa?..
Hurmm.. people keep asking me why.. why and why.. kenapa mcm tu.. kenapa mcm nih.. persoalan2 mereka buat aku rimas.. buat jiwa aku resah.. tak tenteram.. aku xrela sbnrnye.. jujur aku katakan.. tapi.. kata2 terakhir dia untuk aku buat aku luluh.. luluh seluluhnya.. aku terdiam and saat dia kata mcm tu, hanya hati aku yg menangis.. sanggup kan dia.. and penjelesan dia, tiada sebarang makna.. oh god! xkan xde makna.. habes kata ape yang perlu aku lemparkan supaya sama rata dengan ape yg aku rasa? aku rasa xde ape yang aku perlu jelaskan dah.. aku luluh.. lupakah dia siapa sbnrnye aku? aku yang pernah jatuh dlu and cuba untuk bangun.. dan kini aku jatuh lagi.. hurmmmmm biarlah.. aku redha..
tak perlu memburukan sesiapa.. andai dia kata aku yang bersalah.. aku redha.. andai dia kata aku celaka.. aku redha.. biarlah.. xde ape yang mampu ubati hati aku skrg nih.. kecewanya aku.. ramai yang bertanya, xsayang ke? siapa yang xsyg? sygku tiada bandingan.. cuma kasih yang aku curahkan umpama diatas kapal kertas yang sedang berada dilautan.. bila2 masa boleh karam.. benarlah, cakap siang pandang2.. ckp malam dgr2.. hati itu umpama kayu..andai diketuk dgn paku, tetap ada kesan walau dicabut dan ditampal dengan serpihan serbuk kayu untuk menutupi permukaan tu.. begitu juga dengan aku.. walau ego aku tinggi, xpernah aku melemparkan kata2 kurang enak untuknya..
ye.. tiada lagi yang aku harapkan.. tiada lagi waktu untuk aku bazirkan.. tiada lagi kasih dan sayang yang perlu aku kekalkan.. tiada lagi.. tiada lagi.. tiada lagi.. menyusuri hari2 yang mendatang dengan sepi.. aku perlu kuat.. ye aku perlu kuat!!! andai ini takdirnya, aku redha.. ada yang bertanya, xnak sambung ka? tiada jawapan disitu.. biarlah semuanya terhenti disini dan aku xmengharapkan apa2 lagi darinya.. tiada jawapan yang dapat membalut semula hati aku.. maaf? aku maafkan kau.. tapi tak semua benda aku maafkan.. yang berlalu biarlah berlalu.. biar masa menentukan segalanya.. biar masa membaluti segala kelukaan.. biarlah.. hurm.. if parent n family aku membebel.. akan aku katakan, terima saja yang datang walau diri xready untuk yang lain.. Raya nih dah xmacam raya.. mula2 je xcited.. akhir2?? hurmm raya kat kl la nampaknye.. orang laen sibuk berhari raya, aku sibuk bekerja dan sibuk menemani duka lara.. huhu xpelah.. sabarlah wahai hati.. xkemana pun akhirnya..
Tuhan,
Aku perlukan kekuatan..
Aku xmahu lenaku ditemani air mata..
Aku xmahu sedarku dibasahi air mata..
Aku xmahu.. Aku xmahu.. Aku xmahu!!
Bantu aku.. Biarkan aku berdiri sendiri..
Tanpanya, tanpa sesiapa..
Jangan Kau surami hidupku seperti hari2 yang berlalu..
Sinarilah kebahagiaan walau aku xbersamanya..
Limpahkan rahmat disetiap umatMu..
Semoga apa yang dihajati akan menjadi kenyataan..
Amin.. Amin.. Amin ya allah..
Sunday, August 4, 2013
..terima kasih..
Terima kasih atas segalanya..
Terima kasih atas segala perlakuan, perbuatan dan kata2..
Terima kasih yang tak terucap ku hulurkan..
Terima kasih atas kata2 cacian anda selama ini..
Terima kasih juga atas kata2 terakhir yang diberikan..
----comtinue after half an hour.. ---
Masih lagi mencari kekuatan..
Masih lagi belajar terima kenyataan..
Masih lagi bersabar untuk segala bentuk penghinaan..
Takde ape yang aku mahu coretkan..
Segalanya terbenam dilubuk hati..
Segalanya memberi kesan..
Hurmmmm
Keluhan demi keluhan..
Hati tak tenang lagi,,
Titis demi titis.. sampai bila?
Sampai hilang penglihatan? Sampai hilang nyawa?
Untuk apa semua ini?
Biarlah..
Semua sudah berakhir..
Hati yang remuk.. xmungkin kembali ke bentuk asal..
Andai disambung sekali pun xmungkin sekuat dulu..
Biarlah..
..Separuh jiwaku pergi..
Tiada apa yang nak ku lunaskan..
Tiada kata yang menggambarkan segalanya..
Tiada kasih yang perlu ku tagih lagi..
Tiada cinta yang perlu aku khianati..
Segalanya kini kosong seperti dulu..
Hari-hariku ditemani sepi..
Tidak perlu berjanji lagi sampai ke mati..
Hancur sudah hati yang pernah diberi untuk disayangi..
Silap jua diri kerana pernah memungkiri janji pada diri sendiri..
Mungkin ini cara yang terbaek Tuhan yang mendengar kata hati..
Telah kuketahui segalanya..
Terima kasih Allah..
Andai ini takdirMu, aku redha..
Jadikan aku insan yang lebih baek dari sebelum ni..
Tuhan,
Hanya satu pintaku..
Biarkan aku bahagia tanpa siapa-siapa disisi..
Andai ini ramadan terakhir buatku..
Aku redha dengan segala ketentuanMu..
Amin..
Friday, April 12, 2013
..Salahkah aku..
Salam 1 Malaysia..
Hurmmm.. Laju kipas berpusing mcm laju gak pale otak aku ni berpikir.. Kadang2 aku blur.. Salah or btl ke ape tindakkan aku ni.. Aku rasa xperlu ngadu domba bagai cume aku nk luahkan agar ape yg terbuku kat hati aku ni hilang..
Ok.. Aku ada 18org anak sedara.. Ramaikan.. Tapi xsemua yg rapat dgn aku.. Mereka cube rapat dgn aku tp aku blur.. Kejap je aku lepak2 n borak2 pastu aku xde idea.. Kejamkah aku? Padahal derang ajak aku maen2 sama.. Tpi aku endahkan.. Btw.. Bkn endahkan cume aku rasa cam aku xreti nk bergurau dgn derang..
Walhal yg laen2 okay.. Ada few jewp yg kureng sket or derang sememangnye xnk dgn aku.. Aku tgk derang beria2 je tunggu ape aku nk bg.. Nak ajak borak.. Maaflah.. Makcikmu ini bkn sempurna orgnya.. Maybe sikap ur parent buat aku gentar mcm ni.. Hurmmm abaikan.. Now heading to kl - N.sembilan - mlk - n.sembilan.. Auchhhhhhhhh.. Semoga dipermudahkan.. Aminnnnnnnn..
Oklah.. Nak gerak.. Later on smbg yaw.. Papai. Arios..
Thursday, April 11, 2013
..fuhhhhhh..
wahhhhh nih berabok habok nih dah tebal tahap bulu kucing dah nih.. hishhh lama betul aku xhupdate.. boifie aku pun dok bising2 soh apdate.. haa?? boifie suwoh?? mmg x la kan aku nak buat.. law nak apdate sangat hamek password n email.. hapdate la puas2.. kikiki dia bosan lettew sbb xde bahan nk baca.. aku nih kn kuat membebel.. hahaha
motip pos lagu?? xde ape.. saje.. aku suka.. bile pakai earphone atau dok dlm besi itam boifie aku tu sure aku akan bukak kuat2.. hahaha aku suke lagu nih.. sgt2.. hehe best and easy listening.. nak taw knp.. dengar la camne aku dgr.. sure best.. make sure anda ade speaker yg best2.. law pakai phone n cap ayam tu.. hentikan laa.. hahaha
ok.. topik laen.. kg bru xde air.. aku xnk undi ape yg ada kat sini.. haha kesitu plaks.. sepanjang hayat aku xpenah pun aku undi.. skrg nih dok memekak sane sini pasal undi.. undi la kalian.. asalkan negara nih aman.. kalau huru hara.. siaplah pengundi2 skalian yg salah undi.. sekian.. hahaha bole plak mcm tu kan.. bole kan saje... kikikiki
aku malas nk carot.. bosan.. nak g keja.. xde idea.. t kalu rajen aku hapdate balik ya nox! arios..
Tuesday, January 1, 2013
..tahun baru - dugaan baru..
Tuesday, December 25, 2012
..untuk 3 hari..
Salam 1 Malaysia..
Hurmmmm he leave me for two weeks.. And i really hope that i can meet him again.. 3 days with him i felt worth it.. I can feel his love and im really loved when i stand beside him.. Syurga dunia masih belum aku tembusi dan aku berharap akan terus ke syurga hakiki.. Aminnn..
To mylovelymuncetsyg.. I love you.. No one can describe how much i love you sayang.. Muahhhhh
Knp post camni? Eh.. Suke aku la.. Ariios!!
Monday, December 17, 2012
..rendu yoyen..
Salam 1 Malaysia..
Hobi aku adalah bercakap dengan kucing bile kucing ada kat sebelah aku.. Berdekatan aku ke.. Asalkan kucen tu demok n comel n baek sure aku akan sapa dia.. Hehehe
Okay.. Aku adalah pencinta kucen yg gentar.. Jgn ada org mrh kucen or aniaya kucen.. Sure aku menyumpah2 dlm hati if aku xkenal.. If aku kenal aku sound setepek kat dia.. Puas hati.. Kuang ajo sgt.. Kuikuikui
Kat umah ni ada kucen jalanan.. Means xde la terok sgt cume kucen tu xde tuan jewp.. So aku n kawans aku jdikan kucen2 tu sbgai kucen kami..
Okay.. Ada sekor kucen ni.. Gaya mcm kucen parsi dan manje.. Aku namakan dia yoyen.. Sempena bulu dia yg warna orange.. Kawan aku panggil dia mok sbb dia gemok...mana2 la xkesah pun.. Aku suke pelok dia sebab dia gemox..
Dijadikan cerita.. Makanan dia da abes.. Aku ckp kna la cari mane2 dlu smentara abg gaji.. Yoyen buat muke sedih n pndg je aku.. Pastu siangnye aku xnmpk dah dia sbb malam dia xmakan.. Smpai la arini.. Aku sanggup pnjm duet kwn semata2 nk beli makanan dia.. Tapi dia xde plak.. Dah 2 ari yoyen xde.. Kakak rendu.. (T__T) yoyen balik la ye.. Kakak dah beli makanan yoyen.. Arghhh sedih.. Itu ayat aku hari2.. Harap2 kucen kesygan aku tu blk.. Aminnnn..







